Szukaj

Lista ocen Ford S-Max I (162) - Wentylacja i ogrzewanie

Na liście zabraknie 94 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
No i niestety kolejny słaby punkt. Nawiew po prostu nie daje rady. Jeśli chcemy usunąć parę z szyb to musimy się nastawić na przynajmniej kilkanaście minut nieznośnego hałasu w drodze do pracy, bo układ po prostu nie daje rady i pracuje na full. Podobnie jest z chłodzeniem wnętrza w upalny dzień - minimum 15 minut jazdy w niewyobrażalnym hałasie, albo jazda w piekarniku. Po tych 15 minutach jest już niby ok, ale automatyczna klima nie potrafi...
3,0
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Mam wątpliwości jak ocenić ten obszar. Z jednej strony wszystko działa dobrze i cicho, ale z drugiej schłodzenie auta w lecie i ogrzanie zimą trwa bardzo długo. Niepokojąca jest również konieczność prawie ciągłego używania nawiewu na przedostatnim stopniu mocy (wciąż dość cicho). Z tyłu pasażerom brakuje dodatkowych nawiewów i zarówno klima jak i ogrzewanie działa słabo. Automatyczna klima bywa dość irytująca (podobnie jak automatyczna...
3,0
~Maciej B
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
ROZCZAROWANIE. Przed zakupem Forda "odrzuciłem" opcję Outlandera bo nie miał nawiewów na tył. A to akurat dla mnie było istotne. Ford S-max taką opcję ma (nawiewy w słupklach) ale... Chłodzenie do bani! Grzanie już lepiej, ale klima wyrźnie nie daje rady z kubaturą auta. Sytuację pogarsza czarny lakier (ale nie lubię białego). W efekcie jest po prostu za ciepło. Należałoby ustawiać chłodzenie na LO a nawiew na MAX i wtedy czuć. Ale przy...
4,0
~Fazabb
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Latem klimatyzacja jest na styk i z tyłu momentami przydało by się lepsze chłodzenie. To samo z ogrzewaniem podczas dużych mrozów w trasie. Byłoby dobrze gdyby nawiewy w słupkach spełniały swoją funkcję bo ich działanie to kpina. Lepiej byłoby ich nie instalować bo i tak nic nie zmieniają. Przednie nawiewy generują duży chałas i zakres regulacji sprawia że dmuchają powietrzem w oczy bardzo je męcząc w trasie. Trzeba raczej korzystać ze...
4,0
~maciekson_85
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Wiem, że to diesel ale myślałem, że z dodatkową nagrzewnicą i tak będzie trochę szybciej się dogrzewać - każde moje poprzednie auto to była benzyna ;). Niemniej może to wkurzać tylko przy większych mrozach. Grzana po całości szyba przednia to wspaniały wynalazek :) Jeśli chodzi o wentylację/klimatyzację nie ma uwag, 3 nawiewy na konsoli centralnej, osobne nawiewy na 2 rząd i jest dobrze, często musieliśmy je zamykać, bo dzieciakom było zimno....
5,0
~ARS
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Najlepszy jak dotąd samochód, którym jeździłem. Latem nie trzeba nawet stale z klimą jeździć, która wiadomo, że źle wpływa na zdrówko. Przyciemniane szyby w tylnej części ( oryginalnie ) oraz przednia szyba z filtrem dużo dają. Jednak kiedy trzeba chłodzi bardzo szybko. Załapałem się również na kilka mroźnych dni po odbiorze i przekonałem się że ogrzewanie dobrze sobie radzi wbrew panującej opinii. Szybko się nagrzewa, zawsze będziecie mieli...
4,0
~Chlorek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Spore auto robi swoje, klima przy dużym upale nie chłodzi tak dobrze (może to brak czynnika, będę na następnym przeglądzie sprawdzał klimę). Zimą auto jeszcze nie testowane, ale są podgrzewane siedzenia i najlepszy bajer ford czyli podgrzewana przednia szyba. Koniecznie przyciemniane szyby przy dzieciach i to nawet mocniej niż fabrycznie. U mnie są fabrycznie przyciemnione i mogłoby być jeszcze bardziej, przy mocniejszym słońcu zakładam...
3,0
~radmol
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Kiepsko. Bardzo powoli się nagrzewa a i wentylacja jest dość słaba. Wentylator w climatronicu ma 7 biegów - aby w miarę ogrzać budę w mrozie musi chodzi na 5 lub 6 cały czas. Przednie małe szybki lewe i prawe są zaparowane cały czas. No i ta wymiana filtra kabinowego - kto to wymyślił?? Nagroda się należy za utrudnianie życia ludziom - trzeba demontować pedał przyspieszenia cały aby wymienić filtr.
4,0
~Karol
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Grzana przednia szyba robi robotę; nie trzeba skrobać. Samochód zimą zaczyna wyrzucać ciepło po ok. 5 km jazdy. W trybie wentylacji HIGH (wszystko dmucha na maksa) robi to niewiele szybciej. Ale narzekać nie można. Nagrzewanie takiej dużej przestrzeni musi trwać. Klimatyzacja troszkę wariuje przy słońcu i krótkich trasach, ale na długich pracuje stabilnie i trzyma temperaturę
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I
Średni koszt przejechania 100 km
37,67 zł
7,9
l/100km
8,3
l/100km
12,1
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~zadowolony
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Klimatronik 2 strefowy sprawdza się bardzo dobrze. Jeśli chodzi o chłodzenie jest doskonałe. Jeśli chodzi o ogorzenie jest już gorzej. Aktualnie u mnie są mrozy ok -18C' żeby ogrzać to wnętrze trzeba przejechać ok 15 km. Ogrzewanie jest oczywiście na przednią. tylną szybę boczne tylne, lusterka i spryskiwacze. Myślę że dużo na ogrzewanie szkodzi podwójny dach panoramiczny.
Ford S-Max I