Szukaj

Lista ocen Ford S-Max I (170) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 86 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Siła wspomagania jest odpowiednia, kierowca nie ma poczucia że jedzie autobusem, ale normalnym samochodem. Tłumienie jest bardzo dobre, ale jednocześnie auto pewnie trzyma się drogi. Trwałość jest jednak zdecydowanie poniżej przeciętnej i zawieszenie rzadko jest 100% sprawne. Siada zbieżność - trzeba ją sprawdzać co roku. Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu generuje spore koszty. Z przodu jest taniej. Za to padają jak muchy osłony przegubów i...
3,0
~Fazabb
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Największa zaleta i zarazem wada tego auta. Super pewne prowadzenie i stabilność przy dużej prędkości z której auto wytrącają tylko silne podmuchy bocznego wiatru a nie stan nawierzchni. Nie raz dochodziłem do granic możliwości silnika i czułem się bardzo pewnie. Niesstety to co w trasie jest zaletą w mieście, na złych nawierzchniach, drogach nieutwardzonych itp. Jest przekleństwem tego auta. Poprzeczna nierówność na drodze np dylatacja na...
5,0
~Karol
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Już w 2010 roku Ford do Mondeo i S-Maxa robił bardzo dobre, ale to BARDZO DOBRE zawieszenia, idealne do polskich dróg. Jeździłem Focusem z 2015 roku i te zawieszenia jeszcze wyżej postawiły poprzeczkę. Tutaj, przy takiej masie, jest naprawdę świetnie, wybiera ładnie i tłumi też super. Zawieszenie Forda zawsze będę chwalił. Do tego bardzo dobrze prowadzi się na drodze, nie ma nic do zarzucenia. Jedynie auto jest podatne na podmuchy wiatru z...
4,0
~stalot
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Jak na vana to naprawdę b.dobrze, ale opinie że jeździ się tym jak osobówka to są bajki. Mazda świetnie trzymała się drogi na zakrętach i to była przyjemność z jazdy, wspomniane Volvo też niczego sobie, a Ford po prostu poprawnie bez emocji. Zimą jeżdżę na 16-kach i na autostradzie przy obciążeniu pełnym kiepścutko - potrafi zarzucić, latem zaś na 18-kach i wtedy dopiero trzyma się drogi jak przyklejony (okupione to co prawda komfortem -...
5,0
~stanley.247@o2.pl
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Wada tego zawieszenia jest słabe wybieranie nierówności poprzecznych. Ogólnie jest dość twarde. Za to w sytuacjach awaryjnych to rewelacja. Miałem sytuację przy 70 km/h kiedy musiałem nagle uciekać na bok i powrócić, a miałem tylko 1 metr do barierki. Auto doskonale słucha się kierowcy wykonującego gwałtowne manewry. Omijanie dziur zauważonych w ostatnim momencie też bez problemowe. Pełna kontrola i przewidywalność. Auto słucha się jak sługa....
5,0
~Jarek
Ford S-Max I
Van 2.3 Duratec 161KM 118kW
To prawdziwa przyjemność jeździć tym autem zawsze i wszędzie. Poziom resorowania, stabilność przy każdej prędkości, zachowanie przy gwałtownych manewrach … wszystko wręcz wzorowe. Potencjał na silnik o znacznie większej mocy. Mam zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia i jestem z tego ustrojstwa zadowolony – różnica pomiędzy skrajnymi ustawieniami bardzo wyraźnie wyczuwalna, więc w zależności od drogi lub humoru zmieniam ustawienia...
5,0
~mangomel
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Prowadzi sie lepiej niż konkurencja, ale zawieszenie jest nastawione na komfort. Auto się nie przechyla, ale nie jest to jakiś cud. Auto nie wymaga dużych korekt toru jazdy, posłusznie skręca i nie trzepie pasażerami. Jedynie tył na progach lubi nieco zanurkować. Układ kierowniczy nie za mocno wspomagany, precyzyjny, auto reaguje od razu, chociaż nie agresywnie. Brakuje nieco pewności przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach. Ale na codzień...
4,0
~AREK
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Duży plus za stabilność - nie wynosi z zakrętów. Na felgach 17-kach jak przyspawany do drogi. Jednak na 16-kach czuło się dużo lepsze panowanie nad samochodem. Bardzo niemiłym jednak efektem zawieszenia tylnego są stuki na dołkach - jakby nie było amortyzatora. To dla mnie największa wada tego auta.Vw Sharanem lub Sienną jeździłem jak na kanapie. Tutaj mi tego brakuje. No ale jest to podobno auto z zacięciem sportowym. Krótko mówiąc...
4,0
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Układ jezdny daje przyjemność z jazdy, tłumi dziury dość dobrze - dobrze jak na auto segmenty C a nie jak na Vana. Niestety zwłaszcza progi zwalniające, pokonywane z małą prędkością powodują wyskakiwanie "tyłka" w powietrze, co podoba się dzieciom, ale dorosłym siedzącym z tyłu już niekoniecznie. Niestety na naszych drogach zawieszenie ma strasznie niską trwałość. Realnie co 50 tys. km potrzebny jest niemały "remont".
5,0
~Babu
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Tu powołam się na tytuł artykułu z autocentrum: RODZINNY SZYNOBUS. Odpowiednie dać rzeczy słowo. Ten samochód naprawdę jedzie jak po szynach!. Jedyne do czego można mieć "ale" to promień skrętu. Biorąc jednak pod uwagę rozmiar i przeznaczenie samochodu to wygląda na marudzenie. Kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i ani jednego zachowania auta, które wzbudziłoby mój niepokój.
Ford S-Max I