Szukaj

Lista ocen Ford S-Max I (168) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 88 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Żeby była jasność - oceniam skrzynię Powershift, czyli dwusprzęgłowy automat a'la DSG. Jej zaletą jest wygoda, ale trwałość jest dramatyczna. W moim aucie naprawiana była przy przebiegu 140tys. km, a kompletnie "klękła" przy 290 tys. Koszty wymiany oleju są znaczne i trzeba to robić raz na około półtora roku, żeby utrzymać jej sprawność. Sama skrzynia zmienia biegi sprawnie, ale tylko w górę. Redukowanie jest ponurym żartem. Wciśnięcie gazu do...
4,0
~Jarek
Ford S-Max I
Van 2.3 Duratec 161KM 118kW
Skrzynia zaskoczyła mnie niezmiernie pozytywnie. Nie sądziłem, że będzie pracowała tak miękko i płynnie. Choć nie może się równać ze skrzynkami z BMW5, to wywiązuje się ze swojego zadania bardzo poprawnie – w razie potrzeby dość szybko redukuje nawet o kilka biegów, bardzo szybko wraca na wyższe przełożenia, nie szarpie, nie waha się nigdy. W zwykłym trybie troszczy się o jazdę na niskich obrotach, co wpływa na kojący komfort jazdy, ale...
3,0
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Skrzynia Powershift przez większość czasu pracuje poprawnie, ale nie radzi sobie z szybką redukcją biegów. Na autostradzie ciężko wykorzystać dostępną moc, bo skrzynia nie chce redukować, a mieście czasem za często wrzuca wyższy bieg. W trybie jest dużo lepiej, ale cały napęd jest wtedy bardzo mocno słyszalny w kabinie. Ciekawostka: W mieście w trybie SPORT auto pali duużo mniej, bo skrzynia nie wrzuca bez potrzeby co chwila 6. biegu. Trybu...
4,0
~Fazabb
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Zimna skrzynia chodzi opornie szczególnie w duży mróz cięzko wbić 1 i 2. Po kilku kilometrach oraz w ciepłe dni działa bez zarzutu, bardzo precyzyjnie z dobrze dobranym skokiem lewarka. Niestety ciężkie auto robi swoje i wyraźnie czuć duży luz międzyzębowy objawiający się szarpnięciem po każdym dodaniu gazu gdy luz się wykasuje. Mimo to pewnie jeszcze trochę podziała bo podczas wymiany oleju w skrzyni jego stan wykazywał raczej normalne jej...
3,0
~Grzesfire
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Skrzynia chodzi dobrze i precyzyjnie. Przełożenia są dobrze zestawione, lewarek nie ma zbyt długich wychyleń. Niestety nie jest to skrzynia do szybkiej i sportowej jazdy, gdy chcemy szybko przyspieszyć i wejść na wyższe obroty, zamiana biegów nie jest płynna i szybka, a wyczuwa się drobne haczenie co spowalnia proces zmiany biegu. Na 6 biegu, jazda autostradą, jest ekonomicznie w zakresie prędkości 120-130 km/h.
4,0
~Piotr M
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Długie biegi, pozwalają zaoszczędzić zbędnego machania po mieście. Na minus "pykanie" przy zmianie 1-2-3, według instrukcji przed zmianą biegu a po wciśnięciu sprzęgła należy odczekać 3s
3,0
~Maciej B
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
no to jest katastrofa. cały komfort trafia szlag przez jakieś udziwnienia typu po wysprzęgleniu silnik jest jeszcze przez ok 1 s. na wyższych obrotach. Cięgła mają jakieś odważniki poprawiające ich pracę etc. W efekcie albo ja coś nie potrafię (ale w innych potrafiłem), albo coś jest nie tak. W efekcie zmiana biegów jest nieprecyzyjna i mam ciągle wrażenie, że coś się haczy.
3,0
~Janusz
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Nigdy nie jeździłem dieslem i nie mogę się trochę przyzwyczaić. W jeździe miejskiej trzeba się napracować biegami - 3-ka - zbyt krótka, 4-ka - nieelastyczna w dolnym zakresie obrotów. Po co jest 2-ka? Nie widzę też zbytniej różnicy pomiędzy 5-tym, a 6-tym biegiem. Oczywiście już się przyzwyczaiłem, ale na przyszłość spróbuję się dopytać, po co jest sześciobiegowa skrzynia.
4,0
~radmol
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Ja nie widzę wad samej pracy skrzyni natomiast mam zastrzeżenia do zestopniowania biegów 1 i 2. Otóż 2 zaczyna się za daleko i czasami jak się przejeżdża przez tysiące hopek, które obecnie wszędzie się montuje (po co??) to auto nie jedzie na 2 i trzeba redukować na 1. Lewarek chodzi sprężyście bez zastrzeżeń.
2,0
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jedyny minus tego samochodu to zestrojenie 6-biegowej skrzyni. Szóstka powinna być nadbiegiem do jazdy w trasie, po autostradzie. A tu zaskoczenie. 60-70 km/h i już się domaga wrzucenia szóstego biegu. Begi są tak krótko i ciasno zestrojone że jazda po mieście to praktycznie ciągłe wachlowanie lewarkiem.
Ford S-Max I