Szukaj

Lista ocen Ford S-Max I (166) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Na liście zabraknie 90 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~zorp@o2.pl
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Co ciekawe w cyklu mieszanym i miejskim pali mniej niż na trasie. Pewnie się prowadzi i tam, gdzie się da to 180-190 km/h to marszowa prędkość, przy której komputerek nalicza litry coraz chętniej. Na trasie nawet 9-10 litrów jak z boxem pędzisz, co wynika z kształtu autka pewnie. W mieście 7-8 raczej nie przekracza. Ja bardzo rzadko zeruję komputer i liczy mi 7 litrów jako średnie spalanie co miesiąc, dwa. Rozrząd 1200 zł (BOSCH), oryginalny w...
1,0
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Drogie są części oryginalne, a zamienniki bardzo często mają słabą jakość. Dość drogie są opony, zwłaszcza jeśli auto jest na alufelgach, a przy tym przez ciężar i wiecznie źle ustawioną zbieżność opony wytrzymują bardzo krótko w stosunku do innych aut. Codzienne usterki są normalką. A to nie otwierają się któreś drzwi, a to skacze napięcie i mrygają światła mijania, a to znowu nie chce domknąć się bagażnik. Diesel niestety ma dość drogi...
5,0
~dan
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Zużycie paliwa - to zależy - ale w trasie około 6 litrów - niemcy i nie więcej niż 140 km/h - o dziwo na tempomacie pali więcej - więc nie warto go włączać - w mieście bez szleństw około 7,5 -to bardzo dobry wynik przy tej masie. Przeglądy to jest najlepsze - jeżeli ma się znajomosci w fordzie - a ja mam - to można zrobić przegląd na oryginalnych częsciach (olej/ filtr paliwa, oleju, powietrza oraz filtr pyłkowy za 450 zł) - tak taniego...
4,0
~maciekson_85
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Dałem 4 gwiazdki, bo codzienna eksploatacja nie jest droga, przykłady: olej (6l) + filtry (Mann,Knecht) to koszt ok. 250-270 zł, sprzęgiełko alternatora (INA) z wymianą 200 zł, tuleje wahacze wzdłużnego i wahacze poprzeczne (Lemforder) z wymianą 700 zł. Jeśli nie trafi Cię coś z wielkiej czwórki: wtryski, turbo, dwumasa, pompa paliwa to koszty są moim zdaniem ok. Ja wymieniam olej i filtry (w tym paliwa) co 10 tys. kilometrów i liczę, że...
4,0
~stanley.247@o2.pl
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Jak już napisałem oleju nie chce brać. Paliwa w mieście spala poniżej normy producenta. Wyjątek się zdarzył jak była śnieżyca, mróz i jazda przez zapchane miasto. 11,3 wtedy wypił. W trasie powyżej normy. Ostatnio zmieniałem akumulator (zostawiłem na postojówkach i zapomniałem, więc go diabli wzięli) i przy okazji odczytałem z komputera średnie spalanie od początku eksploatacji. Pokazał 8,4 l/100km. Biorąc pod uwagę ,że 90% to jazda miejska...
3,0
~Jarek
Ford S-Max I
Van 2.3 Duratec 161KM 118kW
Spalanie w mieście chyba lepiej niż podaje producent (14l/100km) . Przy standardowych korkach w Warszawie (przejazd przez miasto po przekątnej i Centrum) daje 12/100. Dopiero przy permanentnych korkach 14/100. W trasie wszystko zależy od prędkości. Jadąc załadowany 140-160 i wyprzedzając namiętnie spali nawet niespełna 12/100. Przy 100-120 i spokojnej jeździe można zejść do 7.5-8/100. Niestety to nie dla każdego - wrażenie jest takie, jakby...
5,0
~Jarekcrx
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
największy plus tego auta! przez pół roku przejechałem 27000km, oprócz wymian eksploatacyjnych zainwestowałem jedynie w nowy tłumik. Jeśli ktoś potrafi rozsądnie jeździć (nie hamować niepotrzebnie, rozpędzać się szybko i sprawnie wykorzystując optymalne obroty) to spalanie jest bardzo niskie. Zamulając na trasie za tirem można osiągnąć absurdalne wartości (wczoraj komputer pokazał 3,9l/100km po 20km jazdy za tirem czyli realnie było ok....
5,0
~Marek
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie w trasie 4 osoby pełen bagażnik 5,35litr/100 km - jazda przez cała Polskę. Jazda mieszana miasto- trasa 50/50 - ok 6,5 litra/100km. Można jadąc ekonomicznie zejść poniżej 5 litrów, ale raczej mało prawdopodobne bo ten samochód zachęca do wciśnięcia gazu w podłogę - naprawdę daje radość z jazdy. Jazda miejska do 8 litrów. Srednie spalanie mam ok 6,2litrów. Wszystko mierzone przy dystrybutorze na ON BP Ultimate. Myślę, że warto trochę...
2,0
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
No i niestety gorzka prawda: Auto generuje duże koszty utrzymania. Zużycie paliwa jest niskie, ale to właściwie koniec dobrych wiadomości. Dość drogie jest serwisowanie zawieszenia. Problemów przysparza silnik i jego osprzęt (filtr dpf), ale pod uwagę trzeba brać np. koszt opon, które muszą być z oznaczeniem XL, a zużywają się dużo szybciej niż w kompakcie ze względu na masę auta i stałe problemy ze zbieżnością.
3,0
~Sławek
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Tu musze przyznać, iż nie za bardzo rozumiem niektóre komentarze. U mnie paliw prawe wzorcowo. Oczywiście do ok. 10 000 km bylo powyżej wartości katalogowych, ale teraz jest ok, pomimo, że mam ciężką stopę. Co do cen przeglądów to mam za soba jeden i powiedziałbym, że nie widać tych kilku złotych na które zostałem naciągniety. ale naprawy, to juz odrębna historia. Byle pierdoła wymaga wymiany całego elementu.
Ford S-Max I