Karoseria
: Jest piękny agresywny obiecuje wiele no właśnie obiecuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Ma swoje chumory ale nic poważnego.
4,0
Całokształt
Nadal świetnie wyglądające auto ładne i wpadające w oko nowoczesne mające zalety jak i wady cena do jakości i tego co dostajemy w porównaniu z konkurencją na wysokim poziomie można je pokochać....
Wrażenia
4,0
Silnik
Hmmm dynamiczny aczkolwiek nie sportowy liczby robią wrażenie lecz w rzeczywistości spodziewałem się wiecej doznań z przyspieszania i prędkości maksymalnej niestety masa i dość szerokie opony 235. Zimny silnik jest dość głośny ciepły dużo lepiej aczkolwiek ciągle słyszymy że mamy diesla ale tragedii nie ma. Elastyczny nie lubi raczej obrotów poniżej 2 tysięcy aczkolwiek fajnie ciągnie już od 1500 obrotów. Brak konsumpcji oleju. Usterek brak jak narazie. Godny polecenia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 na autostrady i trasy idealna. Zestopniowana poprawnie. Poniżej pewnych wartości obrotowych silnika biegi wchodzą z oporem zwłaszcza 2 i 3 tak samo gdy olej jeszcze nie rozgrzany poniżej 2 tysięcy obrotów jest takie odczucie ale jeśli zmieniamy biegi powyżej 2 tysięcy i olej jest rozgrzany biegi wchodzą pewnie i lekko. Ten typ tak chyba ma.
4,0
Układ jezdny
Jest bardziej komfortowo niż sportowo ale pewnie, dobrze wybiera nierówności i robi to z łatwością i w miarę cicho im auto bardziej dociązone tym lepiej jest ok. Układ kierowniczy elektryczny i to czuć czasami mam wrażenie jakbym prowadzil auto w grze używając kierownicy ciężko to opisać ale to nie wada to coś innego. Podczas szybkiej jazdy 200 i więcej auto pewne, czuje się je a układ się zaciesnia no jednak to jedne z lepszych układów podobno jak i całe zawieszenie. Jest ok.
4,0
Karoseria
Pięknie wygląda nadal wpada w oko. Kolor Grey magnetic plus aluminiowe relingi i srebrne listwy oraz fabryczne ciemne szyby plus Ford Dynamic Led i panorama no robią robotę. Co do koloru to ciężki w utrzymaniu w czystości oraz bardzo podatny na rysy bo poprostu jest ciemny. Przód wybitnie narażony na odpryski już kilka mam. Generalnie jest dobrze. Brak korozji. Super maska ala mustang bo jednak ma coś z niego taki aston dla biednych.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu bez kamery i czujników to katastrofa nie wyobrażam sobie manewrowania bez tych dodatków poprostu duże auto i tyle. Boki ok. Przód to samo czujniki muszą być a dodatkowo przednie grube słupki naprawdę trzeba uważać i wychylać się bo zasłaniają dużo. 3 razy byłem już bliski uderzenia w auto zwłaszcza na rondach od tamtej pory wychylam się i jest ok. Mogło by być lepiej no cóż gabaryt to gabaryt.
4,0
Ergonomia
Jest ok powiem tyle. Na okulary miejsce jest na telefon na kluczyk i napoje również w drzwiach też duże schowki lecz wykończone niczym poprostu goły plastik ale spore i głębokie. W podłokietniku również sporo miejsca. Wszystko intuicyjne i pod ręką czy to guziki czy pokrętła. Kiera z dużą liczbą guzików lecz po chwili do ogarnięcia. Piano black niestety rysuje się i to widać. Podsufitka i słupki bardzo szybko się brudzą na wzgląd na jasny kolor powinne być ciemne. Panorama i szyber no musi być dodaję uroku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo ludzi narzeka ja powiem tak specyficznie to działa. To fakt system działa z opóźnieniem grzeje potem chłodzi lub na odwrót lecz po ustabilizowaniu temperatury zadanej w wewnątrz wszystko działa ok no nie wiem mi to akurat nie przeszkadza. Auto dobrze grzeje i dobrze chłodzi. Nawiewiewy chodzą i je słychać ale bez przesady. Fotele grzeją a szyba przednia podgrzewana plus lusterka no to musi być powiem tak. Nie jest źle. Plus za nawiewy z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełna regulacja foteli w elektryce każdy coś dla siebie znajdzie mimo dużego tunelu i jeśli jest panorama niższemu dachowi nad głową. Przód ok z tyłu nie najgorzej 3 dzieci ok 2 dorosłych ok. Bagażnik wydaje się mały przy tych rozmiarach auta ale ujdzie. No powiem że z zewnątrz auto duże w środku już trochę inaczej sprawa wygląda ale damy radę. Nie ma tragedii.
5,0
Wyciszenie
Duża liczba wygłuszeń i uszczelek robi swoje. Jest naprawdę cicho aczkolwiek podczas opadów deszczu lub wiatru i szybkiej jazdy dochodzą jakieś dziwne odgłosy szumy świsty no tak już ma. Jest jak w premium naprawdę. Do 180 można spokojnie rozmawiać. W innych w klasie D jest gorzej uwierzcie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalne ceny części i usług nic nadzwyczajnego. Części dostępne. Auto dość skomplikowane pod względem mechaniki i elektroniki elektryki więc niektóre rzeczy muszą kosztować ale takie czasy po drugie to segment D a mondeo pcha się do premium więc.....
5,0
Stosunek jakość/cena
Konfigurując mondeo we wszystko co dostępne plus najmocniejszy silnik okazuje się że inni wychodzą o kilkanaście tysi więcej a jakościowo i technologicznie mondeo nie odstaje na krok oczywiście w tym samym segmencie aut. Jest bardzo dobrze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumy na przegubach zewnętrznych i wewnetrznych parcieją dość szybko. Stukająca czasami wycieraczka szyby przedniej. Czujnik bezpieczeństwa na pedale sprzęgła który odpowiada za możliwość uruchomienia silnika po wciśnięciu sprzęgła. Sync 2 lubi się zamulić. Raz był błąd poduszki powietrznej. Prawe światło led drga od pracy zimnego silnika. Nie zbyt trwała skóropodobna tapicerka foteli i boczków. Czasami cyfrowy wyswietlacz zegarów lubi się zamulić. Zmiana tonu sygnału systemów ostrzegających.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
EGR padł przy 100 tysiącach i wymiana na nowy tryb awaryjny i 300 kilometrów powrotu z trasy bez mocy. Poza tym nic narazie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]