Silnik przeciętny w swojej klasie, w miarę dobrze rozwija moc ale za to bardzo dużo pali
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to najgorszy element tego auta. 6 biegowy power shift ma bardzo dużą bezwładność co powoduje, ze przy zmianie kierunku auto "żyje swoim życiem". Zmiana biegów jak na dwusprzęgłową przekładnię bez szału
5,0
Układ jezdny
Dobrze wchodzi w zakręty, niestety nie ma fizycznego guzika od ESP i trzeba grzebać w ustawieniach zanim dojdzie się do menu, które uwolni możliwości samochodu. Skrzynia biegów psuje doznania z jazdy - żeby dało się jechać w miarę żwawo trzeba jechać w trybie S. Asystent pasa ruchu znacznie pogarsza reakcję na ruchy kierownicy. Waga samochodu znacząco ogranicza możliwości zawieszenia
1,0
Karoseria
To chyba pierwszy samochód, który oceniam żle ze względu na to, że jest za duży.
Bezwładność skrzyni + rozmiar samochodu powodują, że parkowanie na zatłoczonym parkingu lub na osiedlu to koszmar.
Klasa D rozrosła się za bardzo - podczas codziennego użytkowania to strasznie irytujące. Czuć, że Mondeo jest ciężkie
Komfort
3,0
Widoczność
Ok.
2,0
Ergonomia
Obsługa Sync oraz urządzeń wewnętrznych są w miarę ergonomiczne (o ile amerykanie wiedzą co to może znaczyć - i nie mam tu na myśli Forda jako tako, kocham fordy robione pod Europejczyków) natomiast to co się dzieje na kierownicy to jakaś tragedia! Wybieraki są zaprojektowane tak, że nie da się nimi operować bez odrywania rąk a sama obsługa jest bardzo toporna. Wielopoziomowe menu obsługiwane z kierownicy to najgorszy pomysł na jaki trafiłem ever!
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja to odrębny twór. Nastawiasz 20* w trybie auto? Wiatraki wyją, stają, wyją, wyją, stają, chłodzi, grzeje i nie wiadomo co jeszcze. Kable są wadliwe i potrafi się zaciąć - jeśli wieje to pół biedy ale zdarza się, że wyłącza się całkowicie i rusza po "resecie" auta (zatrzymanie, wyłączenie silnika, otwarcie drzwi, uruchomienie)!!!!
Nosz k*rwa mać! DRAMAT
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele, dużo miejsca i dla pasażerów z przodu i z tyłu. W kombi rozczarowuje bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na przestrzeni 140 000km średnie zużycie paliwa 8,2. Słabo
4,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie lepiej kupić mocniejszego kompakta
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
sonda lambda po 125kkm
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]