Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Kombi

PZ, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetne auto, ma swoje wady ale za te pieniędze to jedno z lepszych klasie aut nie premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z tego co wiem Ford korzysta z jednostek diesla od PSA, więc nie ma tutaj zaskoczenia. Silnik tylko gdy jest zimny daje o sobie znać, póżniej praktycznie go nie słychać, może za wyjątkiem gwałtownego przyspieszania, za to ogólna kultura na bardzo dobrym poziomie. Oleju przez pół roku nie dolewałem więc jest ok. Podobno jest mało usterkowy, ale za krótko go posiadam, żeby coś na ten temat powiedzieć. Jeśli chodzi o moc i osiągi to 180km jest więcej niż wystarczające. Nie jest to oczywiście sportowiec, ale na codzień w stu procentach optymalny wybór. Jak ktoś nie jeździ dużo w trasie czy z pełnym obciążeniem to wersja 150 konna też się bez problemu sprawdzi.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Skrzynia działa szybko i bez szarpnięć. W porównaniu do dwusprzęgłówek grupy VAG świetnie działa w korkach bo DSG lubią przy małych prędkościach szarpnąć. Nie znam czasu zmiany biegów w milisekundach ale przy normalnego jeździe jest więcej niż dobrze. Reakcja na kickdown też dobra - nie widziałem większej różnicy w porównaniu z konkuretnami. Z trybu sport oraz z łopatek bardzo mało korzystam więc napiszę tylko, że działa:) Jedynie co mnie martwi to niezbyt dobra opinia jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyń Powershift. I tutaj z tego co udało mi się dowiedzieć są tej skrzyni dwa rodzaje. Z suchym sprzęgłem stosowanym w mniejszych modelach - ta jest ponoć bardzo usterkowa i mokrym w większych np Mondeo i ta jest ponoć dobra ale trzeba KONIECZNIE pamiętać o wymianie oleju w skrzyni - wtedy ponoć jest ok. U mnie przy przebiegu 110000 km odpukać skrzynia chodzi jak nowa - szybko i bez najmniejszych szarpnięć. Dwumas tez jak narazie nie daje o sobie znać.
4,0
Układ jezdny
Mój poprzedni samochód przed Mondeo to BMW 525d i oczywiście tył napęd. Dlatego mimo tego, że Ford naprawdę daje radę to jednak czuć różnicę w prowadzeniu na niekorzyść przednionapędowca. Ale porównując do innych i bardziej typowych przedstawicieli segmentu to Mondeo wg mnie jest wysoko w czołówce. Naprawdę bardzo dobry kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia mimo felg 19 cali. O dziwo nawet na 19tkach auto jedzie całkiem komfortowo (co mnie nie ukrywam pozytywnie zaskoczyło), może do momentu aż wjedziemy szybciej na naprwdę kiepską drogę.
5,0
Karoseria
Wg mnie jedno z ładniejszych kombi w klasie. Super zwłaszcza z pakietem X albo w wersji Vignale. U mnie dodatkowo felgi 19tki no i dymiona seryjnie szyba. Plus za prawdziwe dwie końcówki wydechowe z tyłu i płynnie włączające się kierunkowskazy LED w stylu Audi z przodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Miałęm Opla omegę kombi oraz BMW 525d sedan - oba auta duże i niestety muszę przyznać, że widoczność w tych autach była lepsza. Nie ma tragedii ale jednak Mondeo w mieście jest troszkę "krowiaste" i czuć, że się jedzie sporym autem. Na trasie na odwrót, można to nawet uznać za pewną zaletę. Na minus również dość grube przednie słupki oraz niektórym może przeszkadzać podgrzewana przednia szyba bo nie jest kompletnie przeźroczysta. Mi osobiście nie przeszkadza - kwestia przezwyczajenia. Adaptacyjne światła LED działają super w trybie automatycznym, same się przełączają żeby nie oślepiać innych no i doświetlają zakręty. Minus za zbyt widoczną róznicę między światłami mijania a drogowymi. Przy nagłym przstawieniu ma się wrażenie, że jedziesz na postojówkach gdyż wiązka jest owszem jasna ale świeci tylko kilka metrów do przodu. Nie pomaga też dość ostra granica między światłem a cieniem. Marnym pocieszeniem jest też fakt, że niekórzy konkurenci są jeszcze gorsi, a seryjnie montowane w Mondeo światła są po prostu tragiczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu i raczej łatwe w użyciu. Plus za fizyczne przyciski do zmiany temp ogrzewania kierowcy i pasażera itd. Ekran dotykowy bez szału na tle konkurencji ale na pewno nie jest też jakiś uciążliwy czy irytujący. Posiadany przeze mnie interfejs Sync 2 daje radę ale chyba jednak inne systemy są nieco lepsze - brak np android auto. Podobno Sync 3 to już inna liga ale nie miałem możliwości przetestować. Minus za brak możliwości całkowitego wyłącznia Start-Stop. Jest co prawda łatwo dostępny przycisk obok skrzyni biegów ale trzeba go za każdym razem wciskać. Sam system działa bez zarzutu, po prostu nie jestem jego zwolennikiem. Niezle fotele i fajny bajer z odsuwaną kierownicą i fotelem w celu łatwiejszego wsiadania/wysiadania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za podgrzewaną przednią szybę - niby bajer ale akurat z tych przydatnych. Niewielki minus za troche wolno działające podgrzewanie foteli. Reszta w sumie nic dodać nic ująć, bo działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla rodziny 2 plus 2 plus średni pies:) Trzeba jednak przyznać, że zwłaszcza Superb oferuje więcej jeśli chodzi o przestrzeń z tyłu oraz pojemność bagażnika. Mi jednak to co oferuje Ford w zupełności wystarcza, a porównując pojemności bagażników to zupełnie nie rozumiem skąd aż takie róznice pomiędzy autami wg oficjalnych danych producentó. Z tego co wiem to Mondeo oferuje 525 litrów a Passat chyba 640. I szczerze mówiąc nie wiem gdzie ta różnica. Owszem VW ma trochę większy bagażnik ale bez przesady, że aż tyle.
5,0
Wyciszenie
Jedno z milszych zaskoczeń jeśli chodzi o to auto. Oczywiście w porównaniu do 6 cylindrowego diesla BMW silnik jest głośniejszy ale tylko przy gwałtownym przyspieszaniu. Przy normalnej jeździe po mieście i zwłaszcza na autostradzie jest naprawdę cicho. Jeździłem kilkoma autami zanim kupiłem Mondeo i muszę przyznać, że Mazda 6 to porażka jeśli chodzi o wyciszenie przy dużych prędkościach. Superb i Passat trochę lepiej ale to nadal nie ten poziom. Śmiało mogę powiedzieć, żę tutaj Ford to prawie jak premium. Jedyne zastrzeżenie to czasem dobijające zawiszenie, ale tylko na dużych dołkach i może to być poniekąd 'zasługa' 19 calowych felg.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie między 7.5 a 8 litrów/100 może nie zachwyca, ale 180 koni i automat daje komfort użytkowania. Części do Forda są tanie więc duży plus za to.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tak dobrze wykonany jak np Passat, może plastiki też nie są premium, ale ogólne wrażenie z jazdy, komfort i wyciszenie są naprwdę bardzo dobre. Plus za bogate wyposażenie zarówno z dziedziny bezpieczeństwa jak i komfortu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo V Kombi