wypada najlepiej w porównaniu z konkurencją w swoim segmencie.
przepełniony elektroniką, przeważnie zbędną, zdaje się, że już wszystkie nowe samochody informują kierowcę że powinien napić się kawy albo, że mu powietrze zeszło z oponki.
asystent parkowania, który potrafi wjechać, ale już nie wyjedzie z miejsca gdzie zaparkował ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
producent nie udostępnia pełnych danych odnośnie tego silnika.
ponoć wersja rozwojowa poprzedniego 2,0tdci z mk4, obniżona kompresja itp.
nie czuć tych 180km, spalanie przyzwoite, dość cichy,
delikatne wibracje na postoju.
4,0
Skrzynia biegów
działa bez zarzutu, asystent zmiany biegu ( podpowiedzi na wyświetlaczu ) sugeruje zmiany przy dość niskich obrotach.
4,0
Układ jezdny
jak na gabaryty i masę samochodu radzi sobie przyzwoicie.
mimo 180km to na pewno nie sportowy samochód.
brak hamulca ręcznego z prawdziwego zdarzenia, jest irytujące "coś", elektryczny pstryczek uruchamiający przednie hamulce, na śniegu lipa :-(
poza tym kontrola trakcji i tak psuje zabawę.
Komfort
3,0
Widoczność
mocno pochylona przednia szyba, masywne słupki A ograniczają widoczność ( ale to w każdym nowy teraz tak jest )
do tyłu słabo, niska szyba, manewrowanie wymaga wprawy, kamera cofania za dopłatą 3000pln ;-)
4,0
Ergonomia
w zasadzie wszystkie przełączniki i sterowania w zasięgu ręki. obsługa intuicyjna, pozycja za kierownicą wygodna,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelacyjnie sprawdza się ogrzewanie elektryczne szyb i lusterek.
nawet przy silnych mrozach unikamy skrobania.
klimatyzacja OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok, z tyłu trochę wąsko, jak się zamontuje dwa foteliki to w środek da się wcisnąć tylko szczupłą i małą osobę dorosłą.
podróż na dłuższych odcinkach to męka.
dla układu 2 dorosłe z przodu i 2 dzieci z tyłu ok.
bagażnik pojemny i foremny, choć wg danych katalogowych superb i pasek mają większe bagażniki, to niestety ich producenci kłamią, mk5 ma większy ( sprawdzane miarką!)
4,0
Wyciszenie
przyzwoite wyciszenie i aerodynamika pozwalają na swobodną konwersację do mniej więcej 160km/h, potem jest już coraz mniej przyjemnie, choć i przy 200km/h da się porozmawiać bez krzyku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
rejestruje każde tankowanie, dane z wyliczeń (program fuelio - polecam), nie z komputera samochodu.
dane po przejechaniu około 16tyś. km.
średnie spalanie na tym dystansie wynosi 6,6l.
5,19l uzyskane na drodze krajowej z umiarkowanym ruchem, Vmax 100kmh, przejechane ponad 1000km na baku.
wyniki mimo, że całkiem niezłe jak na samochód tych gabarytów, to znacząco odbiegają od danych podawanych przez producenta w katalogu.
4,0
Stosunek jakość/cena
materiały wykończeniowe ok, ale "piano black" czyli czarne błyszczące plastiki to porażka, rysują się od samego parzenia na nie.
patrząc na całokształt to ciężko znaleźć coś nowego w tych pieniądzach co będzie lepsze, samochód naładowany elektroniką i różnymi zbędnymi gadżetami, a nie potrafią ogarnąć porządnie oprogramowania do radia i jego synchronizacji z innymi użądzeniami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
samochód nowy, na gwarancji 5 lat/150kkm
na razie nic i mam nadzieję że tak pozostanie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nowy, na gwarancji 5 lat/150kkm
na razie nic i mam nadzieję że tak pozostanie
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]