Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Kombi

Michał, 8 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moje Mondeo to wersja Vignale. Najbogatsza z możliwych wersji jest droga lecz doskonale wyposażona, a wykończenie jest zdecydowanie lepsze niż w Titanium. Bardzo dobre własności jezdne, dobry silnik i skrzynia, świetne wyciszenie przemawiają za kupnem auta. Przeciętny jest jednak bagażnik oraz zmniejszyła się ilość miejsca na tylnej kanapie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 tdci 180 KM w Powershifcie to optymalny wybór jeżeli szukamy komfortowego i sprawnie jeżdżącego samochodu. Eksploatowałem już kilka samochodów z tym silnikiem i nigdy nie zawiódł. Jest cichy, elastyczny i wystarczająco mocny co przy średnim realnym spalaniu na poziomie 7 litrów może się podobać. Nie jest to silnik do ścigania ze świateł ponieważ wielu jest lepszych ale przyspieszenia na poziomie 9 s. do setki wystarczy.
4,0
Skrzynia biegów
Powershift jest dobrą skrzynią ale nie idealną. Przy spokojnej jeżdżie nie można za wiele zarzucić, zmienia biegi szybko i niezauważalnie. Przy mocniejszym traktowaniu gazu zauważyłem niepotrzebne przytrzymywanie tuż przed zmianą biegu, co według mnie niestety uderza trochę w dynamikę. DSG i skrzynia BMW robią to lepiej. Generalnie jednak jest bardzo dobrze. Zawsze wpięty jest bieg właściwy i plusem jest to, że mamy również łopatki przy kierownicy. Szkoda, że nie dołożono przynajmniej w mojej wersji systemu autohold do systemu start/stop przy automacie. Dlaczego? Ponieważ można by wtedy zdjąć nogę z hamulca stojąc na czerwonym świetle a tak zdjęcie nogi uruchamia silnik i już jedziemy.
5,0
Układ jezdny
Ford słynie ze świetnego układu jezdnego i nic się nie zmieniło...do poprzednich fordów miałem zawsze jedno ale, żeby były bardziej komfortowe. W nowym Mondeo układ jest dojrzalszy, jest rozwinięciem poprzedniego. Do świetnej trakcji dorzucono więcej komfortu i uważam, że jest naprawdę bardzo dobrze. W zakrętach czy na prostym odcinku drogi jest zawsze pełna kontrola pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
W nowym Mondeo widoczność jest bardzo dobra. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo zadowalająca a do tyłu mamy dodatkowo kamerę cofania, która naprawdę uzależnia.
4,0
Ergonomia
Jak pierwszy raz wsiądziemy ilość opcji ustawień i dwa ekrany zamiast zegarów, na których jest mnóstwo informacji może trochę przytłoczyć. Jednak po dłuższej chwili wszystko jest na swoim miejscu i jest bardzo czytelne. Dobrze, że nie zrezygnowano z przycisków sterowania klimatyzacją, podgrzewania szyb i foteli. obsługa jest prosta i intuicyjna. Dobrze, że ekran nawigacji może być i na głównym ekranie i w prostej formie na ekranie między zegarami...jest to naprawdę czytelne i pomocne. Wszystkie przyciski sterowania szybami, lusterkami oraz elektrycznymi fotelami są tam gdzie być powinny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewana przednia szyba i wydajna klimatyzacja szybko i skutecznie radzą sobie z oczyszczaniem szyb i zapewniają komfortową termikę w samochodzie, jedynie na wyższych biegach nawiewów mogłoby być ciszej ale tak w fordach było od zawsze...do poprawki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety tył w krok. Nie to, że jest źle...z przodu przestrzeń jest wystarczająca a pozycja wygodna. Fotele wielokonturowe forda są naprawdę bardzo wygodne tylko mogłyby mieć regulowaną długość siedziska, chodzi o podparcie ud. Z tyłu niestety jest wg. mnie za mało miejsca. W poprzednim modelu było lepiej. Wg. mnie jest to wina konstrukcji bardzo rozbudowanej konsoli środkowej i mocno do środka kabiny przesuniętej deski rozdzielczej. Wygłada to bardzo efektownie ale zabiera centymetry z tyłu i niestety w bagażniku. Szkoda, gdyby względem poprzednika ciut powiększono ilość miejsca w środku i trochę bagażnik byłbym w pełni zadowolony, a tak zerka się z zazdrością na konkurencję z Wolksburga.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest naprawdę premium zwłaszcza, że wersja Vignale ma inne szyby i specjalne wyciszenie. Silnik tylko delikatnie mruczy bez względu na obroty a przy dużych prędkościach szumy powietrza są doskonale niwelowane przez system kontroli wyciszenia w fordzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W Vignale 5 lat gwarancji i darmowy serwis przy niskiej awaryjności pojazdu nic dodać nic ująć a spalanie na poziomie 7 litrów również nie przeczyści nam portfela.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jak na forda jest nietani ponieważ 180 tysięcy to nie mało lecz jak spojrzymy na postęp forda w wykonaniu oraz na wyposażenie samochodu to konkurencja jest dużo droższa a za klasę premium trzeba celować o około 70-100 tysięcy więcej przy tym wyposażeniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na oceny ale jeżeli będzie jak w poprzednim Mondeo to będzie bardzo dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo V Kombi