Samochód zakupiłem jako siedmioletni z przebiegiem ok. 40 tys km (pewne pochodzenie) i użytkuję go już trzy lata - przez ten okres zrobiłem ok 50 tys. km.
Samochód idealny dla rodziny. Posiada ogromny bagażnik, który pomieści naprawdę bardzo dużo. Bez problemu mieszczą się dwa foteliki montowane przy użyciu złącz ISOFIX. Z tyłu jest sporo miejsca na nogi, co pozwala komfortowo podróżować. Silnik mimo, że niewielkiej pojemności jest dynamiczny i nie pali hektolitrów benzyny.
Auto oceniam na plus. Gdybym miał odpowiedzieć na pytanie "czy kupiłbyś go ponownie?" to odpowiedź brzmiałaby - TAK, gdyż mam dwójkę dzieci :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 Ecoboost o mocy 160 KM - do tego wielka buda i spory ciężar auta - mimo tego jedzie i przyspiesza dynamicznie. Kiedy gwałtownie wciśniesz gaz potrafi wcisnąć w fotel. Do 160 km/h przyspiesza żwawo. Jeśli chcesz bezproblemowo użytkować to auto to pamiętaj, że podstawą jest tutaj regularna zmiana oleju co 10 tys km i kontrola poziomu płynu chłodniczego - cienkie przewody lubią pękać, przez co szybko tracimy płyn chłodniczy, a to wiadomo czym może skutkować. Ford dla tego modelu miał dwie akcje serwisowe - wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego na taki z czujnikiem poziomu płynu (tak! wcześniej go w ogóle nie było więc przy pęknięciu cienkiego przewodu nawet o tym nie wiedziałeś, że silnik zaraz się zagotuje, bo zgubiłeś płyn) oraz wymiana kompletnego sprzęgła za darmo w ASO z powodu grożby powstania pożaru z przyczyny wadliwej tarczy sprzęgła. Spalanie: jeżdzę codziennie obwodnicą trójmiasta i po mieście, czasami wypad za miasto. Nigdy nie osiągnąłem spalania poniżej 7.9l i nigdy nie przekroczyłem 9l. W trasie Gdańsk-Zakopane średnia wyszła ok. 8.5l jadą 140-160km/h
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna jest bardzo precyzyjna. Biegi wchodzą bez oporu a lewarek skrzyni biegów można obsługiwać dwoma palcami. Jedynka trochę krótka, ale to nie jest jakiś duży problem.
5,0
Układ jezdny
Trzymając za kierownicę wiesz, jak samochód zareaguje. Układ kierowniczy jest precyzyjny. Kierownica stawia lekki opór, co jest bardzo przyjemne. Samochód mimo swej długości jest bardzo zwrotny.
5,0
Karoseria
Linia auta bardzo ładna nawet w kombi. Lakier nie rysuje się od patrzenia. Na masce jest kilka niewielkich odprysków od jazdy po drogach szybkiego ruchu, ale nie wygląda to gorzej niż w "lepszych" i "droższych" autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, do tyłu bardzo dobrze. Lusterka duże i robią robotę.
5,0
Ergonomia
Wewnątrz wszystko umieszczone sensownie - od pierwszej minuty nie miałem problemów by się odnaleźć w tym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina nagrzewa się bardzo szybko. Nie ma problemów z parowaniem szyb. Na plus podgrzewana przednia szyba. Klimatyzacja wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czego chcieć więcej - z przodu dużo miejsca zarówno na nogi jak i nad głową. To samo dotyczy tyłu. Bagażnik bardzo pojemny - po złożeniu tylne kanapy bez problemu mieści się 65" telewizor w oryginalnym kartonie.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h bardzo cicho, natomiast powyżej wiatr daje o sobie znać. Silnika prawie nie słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odkąd go posiadam serwisuję w jednym warsztacie poza ASO. Ceny części śmieszne - oryginalny (FORDowski) kompletny rozrząd z pompą wody to wydatek ok. 600 zł, komplet hamulców na jedną oś marki ATE poniżej 1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy niż passat a w niczym mu nie ustępuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Covid wykończył akumulator (samochód jeździł raz w tygodniu z powodu pracy zdalnej) - był jeszcze oryginalny (7 lat).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
[l/100km]