Szukaj

Lista ocen Dacia Duster I SUV Facelifting (43) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~zly_wilk
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW
Żadnych problemów. Duster z silnikiem Diesla ma aż 6 biegów. Zwraca uwagę, że biegi są krótkie i przyśpieszając szybko trzeba zmieniać na wyższy bieg, do czego zachęca wskaźnik zmiany biegów na desce rozdzielczej. 50 km/h przyjemnie jedzie się na czwartym biegu, przy 65 km/h warto już wrzucić piątkę, a przy 85 km/h - szóstkę. Na szóstce dobrze jedzie się do 120-130 km/h, gdy silnik wskazuje 2,5 tys. obr./min. Aby jechać 140 km/h trzeba...
4,0
~Łukasz
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Ciasna jak ty... komara. Ciężko się przyzwyczaić. Jest tak ciasna, że można pomylić 3 z 5 i 4 z 6. Jedynka bardzo krótka do terenu, producent zaleca ruszanie z dwójki. Przy 90km/h na 6 biegu silnik ma obroty ok 2500. Za dużo. 6 powinna być prawdziwym nadbiegiem, tak żeby auto miało 2500 obrotów przy 110km/h. To jedyne uwagi, bo jeżeli spojrzeć na skrzynię jako narzędzie do jeżdżenia po lekkim terenie to jest adekwatna do możliwości auta.
4,0
~Dusterro
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Jest to przerobiona skrzynia aliansu Renault-Nissan z bardzo krótkim pierwszym biegiem. Wszystkie biegi są krótkie. A szczególnie krótkie przełożenia 1-4 (szczególnie jedynka co jest zaletą w terenie i korkach). W praktyce rusza się z dwójki. Szóstka też mogłaby być dłuższa bo przy 135 km/h jest 3000 obrotów! Przez to wzrasta spalanie. Ponadto ograniczona jest prędkość maksymalna - 168km/h (ten sam silnik w Mercedesie GLA 190km/h).
4,0
~Andrzej
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Skrzynia biegów raczej krótka, jedyna typowo terenowa - idealna do śniegu, błota i wzniesień, zwłaszcza z przyczepą. W normalnych warunkach można ruszać z drugiego biegu. Skrzynia działa bez problemu, biegi wchodzą precyzyjnie. Jeżeli ktoś dużo jeździ po autostradach to przydał by się jeszcze jeden bieg bo na 6 biegu spalanie jest super do 110 km/h czyli ok 5l np przy 140 km/h spalanie będzie już niestety wynosić ok 8l
1,0
~Qpers
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Dwa zasadnicze problemy: stuki na wolnych obrotach spowodowane marnej jakości łożyskiem na wałku sprzęgłowym, przy rozgrzanym oleju klekocze jak diesel. Wg serwisu "tak ma być". Drugi problem to wydobywające się ze skrzyni biegów miałczenie/wycie, przypominające jazdę polonezem ze zużytym mostem. Częstotliwość dźwięku bardzo męcząca. Serwis - tak ma być. Obydwie usterki nasilają się wraz ze wzrostem przebiegu.
2,0
~RSz
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Skrzynia biegów tak dobrana, by auto spełniało wymogi "ekologii", a nie jeździło. Sześć biegów sprawia, że nie zdejmuje się nigdy ręki z lewarka, a nogi ze sprzęgła. Trzeba zmieniać CIĄGLE. Szósty bieg utrzymuje zadaną prędkość... chyba, że jest lekko pod górkę. Biegi chodzą lekko.
4,0
~mario
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Jak dla mnie to działa bez problemu, choć przydałby się VI-ty bieg. Rozumiem, że dla wersji 4x4 taka skrzynia jest zabudowywana z uwagi na to, że I-ynka zastępuje reduktor. Jednak dla wersji z napędem na jedną oś taki bieg byłby dobry na autostrady.
4,0
~KIEROWCA Z 23 LETNIM STAŻEM
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Precyzyjna, krótkie przełożenia - na równej drodze należy ruszać z dwójki (1-szy bieg terenowy zamiast reduktora) - po prostu kwesta przyzwyczajenia że ruszamy jak ciężarówka z dwójki. (jedynki używamy tylko przy podjazdach lub nachyleniach )
3,0
~PN1500
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Samo zestopniowanie skrzyni biegów jest dobre. Przy braku reduktora za długi jest 1 bieg - na stromym podjeździe czy przeszkodzie można przypalić sprzęgło. Bardzo kiepsko zmienia się biegi - jak pogrzebaczem w piecu.
4,0
~Dawid
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Żadnych problemów ze skrzynią nie stwierdziłem. Może nie pracuje jak w audi, ale jest dobrze i każdy bieg wchodzi tam gdzie ma wchodzić. Poza ty jest elastyczna i dobrze dobrana do silnika.
Dacia Duster I SUV Facelifting