Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso

Maciek, 5 lat temu
Silnik 1.6 THP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Picasso II Picasso 1.6 THP 165KM 121kW od 2014 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyposażenie
Inne : Cisza
Silnik : Cichy, dynamiczny, tani w eksploatacji
5,0
Całokształt
Posiadam krótką wersję Exclusive, urzekła mnie niebanalnym wyglądem, komfortem, wyposażeniem i walorami użytkowymi. Kupiłem w Szwajcarii z przebiegiem 99000km za 14300 CHF z ubezpieczeniem i nowymi oponami. Ma tylne światła oraz nawigację z wersji po lifcie. Przejechawszy ok 9000 km mogę śmiało polecić rodzinom z dziećmi. Do miasta i na trasę. Moja rodzina to 2+2 i maltańczyk :) Auto bogato wyposażone, polecam tą wersję, cena jest atrakcyjna. Po trasach do Polski nie czuję się zmęczony, jest cicho, siedzenia są wygodne, mają wiele regulacji dla pierwszego i drugiego rzędu. Miły dodatek, który mają fotele z przodu to masaż, fotel pasażera ma wysuwany elektrycznie podnóżek. Mieścimy się spokojnie. Bagażnik oczywiście nigdy nie jest za duży dla żony ale przy odrobinie negocjacji 530 litrów wystarcza. Na plus fakt, że jest szeroki, nie trzeba nurkować, są haczyki, latarka, ma niski próg i duży otwór załadunkowy, pomaga to w ładowaniu zakupów, wózka dziecka, itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i cichy. Spalanie niewielkie, przy mojej jeździe (zgodnie z przepisami) to 7.2-7.7l/100km z czego mniej więcej 50% przypada na miasto. Auto cały czas serwisowane jest w szwajcarskim ASO i nie było z nim problemów. Nie powielę zatem stereotypu o tym silniku, który często się przewija w polskim internecie.
5,0
Skrzynia biegów
Uszyta na miarę auta do normalnej jazdy z rodziną. Mogłaby być odrobinę szybsza. Poza tym nie miałem problemów czy to w mieście czy na autostradzie w czasie wyprzedzania. Jest wyskalowana tak, że przy prędkościach autostradowych nie słychać silnika.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy, auto waży ok 1400kg, manewrowanie jest lekkie.
5,0
Karoseria
Póki co bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
W środku jest dużo przestrzeni i przeszkleń, daje to świetną widoczność. Dodatkowe okienko z przodu za pierwszym słupkiem jest dość duże, ułatwia manewrowanie w mieście i dostrzeżenie przechodniów, czego nie mogłem powiedzieć o poprzednim MPV, jakie miałem. Po wrzuceniu wstecznego lusterka kierują się do dołu, wycieraczka czyści szybę i uruchamiana jest kamera cofania. Intuicyjne jest to, że przy parkowaniu sygnał dźwiękowy dochodzi z tej strony, z której istnieje ryzyko kolizji. Ponadto dostępny jest system automatycznego parkowania. Szyby tylne i bagażnika są przyciemniane fabrycznie. Ponadto są roletki na bardzo słoneczne dni.
5,0
Ergonomia
Bez kluczykowy dostęp, odpalanie. Elektryczny bagażnik jest pomocny ale dość powolny. Dużo przydatnych schowków, 3 gniazda do ładowania, wyjmowany pojemnik z tunelu centralnego. Ok 175cm bagażnika na długość po złożeniu drugiego rzędu siedzeń. Siedzenia z tyłu obniżają się przy składaniu i tworzą płaską powierzchnię. Dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, nie zajmuje miejsca w tunelu. Mogłaby być wykonana z grubszego materiału. Przestawienie się na centralny kokpit, dźwignię przy kierownicy i obsługę z panelu dotykowego zajęło mi kilka dni. Mógłby być jeden, czy drugi fizyczny przycisk lub pokrętło szczególnie do klimy. Plastiki są dobrej jakości. Uchwyt od drzwi trochę skrzypi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, działa wydajnie i cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesunięta do przodu szyba oraz szerokie wnętrze dają poczucie przestrzeni, dodatkowo wzmocnione przez panoramiczny dach. Design jest sprytny, miejsca w środku jest znacznie więcej niż przykładowo w XC60, które wymiarami jest większe. Z tyłu są trzy osobne, indywidualnie przesuwane i pochylane siedzenia o szer. 45cm oraz stoliczki, ładowarka. Korzystamy z nich na każdej trasie.
5,0
Wyciszenie
W C4 Picasso Exclusive jest ciszej niż w wielu znacznie droższych autach zaliczanych, nie wiedzieć dlaczego, do klasy wyższej. Autko jest ciche ze względu na silnik benzynowy, klejone szyby i solidnie wygłuszoną komorę silnika, bagażnik i jak sądzę ogólny, obły kształt. Drzwi posiadają podwójne uszczelki z piórkami, nie słychać świstów nawet przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez zastrzeżeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem wzorowy. W dowolnej innej marce taki poziom ogólnego wykonania auta i wyposażenia kosztowałby znacznie więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko użytkuję aby obiektywnie ocenić bezawaryjność. Jeden raz zawiesiło się radio. Wyłączenie silnika pomogło. Na plus fakt, że PSA zaprosiło mnie na bezpłatną akcję serwisową.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko użytkuję aby obiektywnie ocenić bezawaryjność. Póki co bez zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso II Picasso