Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso

sztywny, 10 lat temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Picasso II Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : pisałem wyżej - kupiłbym go raz jeszcze, ale w 150KM dieslu - wtedy nie było.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : czujnik temp. płynu, bąbel,
Silnik : 2 razy dziwne klekotanie, lekkie, nierumnomierne drgania od silnika na postoju
4,0
Całokształt
Fajny design i ergonomia. Świetna widoczność. Drobne, ale uciązliwe usterki trochę martwią w praktycznie nowym samochodzie, ciekawe co będzie dalej. Silnik dosyć dynamiczny, ale głowy nie urywa. Mógłby mniej palić - przepaść w stosunku do danych producenta jest zbyt duża. Brak czujnika poziomu płynu w samochodzie naszpikowanym elektroniką trochę dziwi. Niezła nawigacja, szkoda, że u nas nie działa w pełni funkcjonalnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dosyć dynamiczny, ale głowy nie urywa. Mógłby mniej palić - przepaść w stosunku do danych producenta jest zbyt duża.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Wszystko działa jak powinno.
4,0
Układ jezdny
Jest dosyć wysoki, więc w stosunku do Audi A6 C5, którym jeździłem, stosunkowo słabo trzyma się zakrętów.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, nawet w górę - dzięki panoramicznemu dachowi, ale również ogromnej przedniej szybie, która kończy się nad głową. Dodając świetną kamerę cofania (dużo lepsza niż w Fordach Focus, czy Mondeo, które testowałem) daje naprawdę dobrą orientację dookoła.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Faktycznie dosyć cięzko obsługuje się gniazda pod dolnym ekranem. Dobra jakość wykończeń. Wszystko jest takie szlachetne. Może "zbyt plastikowe" w sensie twardości i wyglądu dolne części drzwi i schowków pomiędzy fotelami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Wręcz świetne odmrażanie i odparowanie szyb. Latem automatyczna klima również daje radę. Fajnie rozwiązany system odświeżania powietrza (czy też zapachu) - za pomocą sprytnego fabrycznego wkładu, który pozwala ustawiać intensywność (nic nie dynda, nic nie wkładasz w wyloty nawiewów), który kosztuje ok. 50 zł, ale starcza niemalże na cały rok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca. Stosunkowo mało nad głową, chociaż 200 centymetrów nie mam. Bagażnik dosyć spory, ale jak się przesiada z Audi A6 kombi to może być lekki niedosyt.
5,0
Wyciszenie
Do 140 jest nieźle. Przy niskich prędkościach wręcz niesłyszalny. Audi był głośniejszy, ale miał prawo bo był dieslem i miał 13 lat więcej:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosyć kosztowne będzie utrzymanie gwarancji w przyszłości (powyżej 2 lat) przy przebiegu ok. 30 000 rocznie, co wydaje się nieuniknione w świetle usterek, które sie już zdążyły pojawić. Przy średniej ok. 140-150 potrafi palić 9,5l/100. To tanio nie jest - jest przeciętnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie i design raczej nie spotykany w przedziale do 96 000 które mnie kosztował.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Błąd czujnika poziomu płynu chłodzącego/albo czujnika temperatury, a może coś innego - to ciągle przed fachowcami w serwisie - do ustalenia. Odklejające się listwy przy tylnej klapie. Znikający dźiwięk "bipera" wytwarzającego odgłos przy zamykaniu klapy. (okazało, ze sie odkleił gdzieś tam wewnątrz tylnej klapy). Wyskoczył jakiś bąbel na tapicerce z tworzywa, czego nie uznała gwarancja. 2 razy (przez ten rok) dziwnie klekotał silnik/popychacze? po porannym odpaleniu. Do tej pory cisza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Błąd czujnika poziomu płynu chłodzącego/albo czujnika temperatury, a może coś innego - to ciągle przed fachowcami w serwisie - do ustalenia. Nie wiadomo, więc obniżam ocenę również tutaj.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Picasso II Picasso