Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso

Willy_M, 8 miesięcy temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik cichy o bardzo aksamitnej i delikatnej pracy. Nigdy nie przypuszczałem, że pochwalę motor o trzech cylindrach, ale tak jest. V8 jeszcze trochę poczeka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Dużo drobnych ale i czasami uciążliwych elektronicznych chochlików.
4,0
Całokształt
Wygodny. przestronny samochód rodzinny. Silnik, mimo wielu negatywnych opinii (zwłaszcza ostatnio coś się rozpętało w necie z tym tematem ) bardzo pozytywnie zaskoczył. Zawieszenie w porównaniu do C4 Picasso I poprawione o 200 procent. Auto ma kilka "zagwozdek" jak to Citroen, ale ogólna ocena jest pozytywna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawował się bez problemu. Po zakupie wymieniony rozrząd. Wszystko w środku czyściutkie. Stary pasek nie rozpuszczony :) Trochę brak mocy przy starcie spod świateł. Jak już ruszy jest całkiem dobrze.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jeden ze słabszych punktów tego auta. Typowo francusko-fordowski nijaki dodatek do silnika. Mało precyzyjna i męcząca w użytkowaniu. Po niej i wcześniej po Mondeo IV wróciłem do automatu i już nigdy tego nie zmienię.
5,0
Układ jezdny
Dużo lepszy niż we wcześniejszym C4 Picasso I. Tutaj czuć rękę Citroena. Nic nie wymagało naprawy przez okres mojego użytkowania. Na skręconych kołach na parkingu można było wyczuć na kierownicy mikro-puknięcie. Myślę, że to zwiastowało w przyszłości kłopot z elektrycznym wspomaganiem.
5,0
Karoseria
Duży i przestronny samochód. Ale zawsze bardziej podobał mi się Grand. Grand z dieslem 2,0 HDI z automatem to samochód marzeń :)
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność. Choć miałem kilka lat przerwy od C4 Picasso I, to chyba tam było bardziej akwarystycznie :)
5,0
Ergonomia
Super wygodne fotele. Po 600 kilometrach trasy wysiadałem jak człowiek, bez zmęczenia. A w większości samochodów po 120 kilometrach kręcę się już po fotelu z bólem pleców. Dużo miejsca z przodu i przyzwoicie z tyłu. Bagażnik wystarczający.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne. Chłodzenie troszkę mniej. Dobijałem i sprawdzałem klimatyzację bo jednak w upały tak duża przeszklona kubatura to wyzywanie dla klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo przestrzeni dla wszystkich podróżujących.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo przyzwoite.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie paliło dużo. Nie uległo też żadnej poważnej awarii. Po zakupie wymiana rozrządu to jedyny większy wydatek. Oprócz jakiś chochlików elektronicznych sprawowało się bez zarzutu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić te samochód za dobrą cenę i cieszyć się naprawdę wygodnym i rodzinnym autem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryko-elektronika to jak to w Citroenach :) Wyskakujące z nagła błędy aktywnego tempomatu. Brak widoczności kluczyka, zamykanie się auta bez powodu i jeszcze szereg podobnych historii. Miałem starego laptopa więc zakupiłem do niego program i sam ogarniałem tą drobnicę. Jeżdżąc z każdą taką bzdurką do serwisu pewnie bym zmienił zdanie na temat tego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso II Picasso