Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso II Picasso

Piotr Mazur, 6 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie wierzyłem że inny samochód w cenie Mazdy6 może być o niebo bardziej komfortowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : NIE BYŁO
5,0
Całokształt
Samochód dla rodziny, idealny do miasta i na dalsze wyprawy. Posiadam wersję krótszą więc bagażnik przy dalszych wyjazdach jest trochę mały, ale za to do miasta jest bardzo wygodny , zawraca niemalże w miejscu. Do jazd autostradowych z prędkością około 150 km/h nadaje się idealnie. Stosunkowo cichy, trzyma się drogi i nie czuć wibracji z asfaltu np w porównaniu do Mazdy 6 (rok 2011) którą posiadam, ale po przejechaniu jakiejkolwiek trasy czuję się tak jak bym orał 4 ha Ursusem C360 ( nie słyszę własnych myśli i boli kręgosłup- dlaczego robią takie samochody?). Czy citroen jest awaryjny ? Na razie była jedna awaria. Spaliła się świeca zapłonowa przy przebiegu 30 tys.km - gwarancja nie uwzględnia zużycia części eksploatacyjnych. Już kolega się śmiał że kupiłem auto na F i się zepsuło- po wymianie świec przyniosłem mu jedną starą- pisało na niej - Made in Germany- co potwierdziło moją opinię na temat niemieckiej motoryzacji ( on w niemieckiej marce premium przy przebiegu około 60 tys km wymienił silnik ....)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyjemy dźwięk, przyspieszenie takie samo jak w Maździe 2.0 z mocą 160 KM- ale o niebo cichszy . Moc wystarczająca do sprawnej podróży autostradą z dzieciakami i pełnym bagażnikiem
4,0
Skrzynia biegów
Może trochę mało precyzyjna , ale przy normalnej jeździe nie jest to wada. Po prostu jest to samochód dla rodziny a nie wyczynowe więc tak to odbieram. Podejrzewam, że przy innym rozwiązaniu ( precyzyjny lewarek) wibracje bardziej przenosiły by się do wnętrza . Tutaj chyba między lewarkiem a skrzynią są linki, które nie przenoszą wibracji . Tak więc zdecydowanie takie rozwiązanie mi pasuje.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe. Mało precyzyjny układ kierowniczy, ale to jest nie wada tylko zaleta .Po prostu w trasie nie męczy.Trasa do Włoch nie jest wyczynem ( Mazdą 6 bym się nie odważył).
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, ale do tyłu bez kamery ani rusz.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Trochę wyłączanie systemu start&stop jest uciążliwe, ale nie praktykujemy z żona jazdy z uruchomionym s&s
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest szczególnie istotne że tylne środkowe siedzenie nie jest wąskie jak to w innych niemieckich wynalazkach. Z tyłu mamy 3 fotele o takiej samej szerokości . Dla trójki dzieci jest to jeden z niewielu samochodów na rynku ( jest jeszcze Scenic) .
5,0
Wyciszenie
Bajka. Jadę 150/160 km/h i mogę normalnie z żoną rozmawiać. W Maździe6 niemożliwe...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali około 8,5 l/100 km . TSi są oszczędniejsze ale kosztem uboższej mieszanki paliwowo powietrznej co się przekłada na gorszą żywotnośc silników...
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Exlisive- nie chciał bym uboższej, jest wszystko co potrzeba a tapicerka jest bardzo przyjemna w kolorze kawy z mlekiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie niemieckie świece to samochód na F byłby niezawodny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso II Picasso 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso II Picasso