Inne
: Nie wierzyłem że inny samochód w cenie Mazdy6 może być o niebo bardziej komfortowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: NIE BYŁO
5,0
Całokształt
Samochód dla rodziny, idealny do miasta i na dalsze wyprawy. Posiadam wersję krótszą więc bagażnik przy dalszych wyjazdach jest trochę mały, ale za to do miasta jest bardzo wygodny , zawraca niemalże w miejscu. Do jazd autostradowych z prędkością około 150 km/h nadaje się idealnie. Stosunkowo cichy, trzyma się drogi i nie czuć wibracji z asfaltu np w porównaniu do Mazdy 6 (rok 2011) którą posiadam, ale po przejechaniu jakiejkolwiek trasy czuję się tak jak bym orał 4 ha Ursusem C360 ( nie słyszę własnych myśli i boli kręgosłup- dlaczego robią takie samochody?). Czy citroen jest awaryjny ? Na razie była jedna awaria. Spaliła się świeca zapłonowa przy przebiegu 30 tys.km - gwarancja nie uwzględnia zużycia części eksploatacyjnych. Już kolega się śmiał że kupiłem auto na F i się zepsuło- po wymianie świec przyniosłem mu jedną starą- pisało na niej - Made in Germany- co potwierdziło moją opinię na temat niemieckiej motoryzacji ( on w niemieckiej marce premium przy przebiegu około 60 tys km wymienił silnik ....)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyjemy dźwięk, przyspieszenie takie samo jak w Maździe 2.0 z mocą 160 KM- ale o niebo cichszy . Moc wystarczająca do sprawnej podróży autostradą z dzieciakami i pełnym bagażnikiem
4,0
Skrzynia biegów
Może trochę mało precyzyjna , ale przy normalnej jeździe nie jest to wada. Po prostu jest to samochód dla rodziny a nie wyczynowe więc tak to odbieram. Podejrzewam, że przy innym rozwiązaniu ( precyzyjny lewarek) wibracje bardziej przenosiły by się do wnętrza . Tutaj chyba między lewarkiem a skrzynią są linki, które nie przenoszą wibracji . Tak więc zdecydowanie takie rozwiązanie mi pasuje.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe. Mało precyzyjny układ kierowniczy, ale to jest nie wada tylko zaleta .Po prostu w trasie nie męczy.Trasa do Włoch nie jest wyczynem ( Mazdą 6 bym się nie odważył).
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, ale do tyłu bez kamery ani rusz.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Trochę wyłączanie systemu start&stop jest uciążliwe, ale nie praktykujemy z żona jazdy z uruchomionym s&s
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest szczególnie istotne że tylne środkowe siedzenie nie jest wąskie jak to w innych niemieckich wynalazkach. Z tyłu mamy 3 fotele o takiej samej szerokości . Dla trójki dzieci jest to jeden z niewielu samochodów na rynku ( jest jeszcze Scenic) .
5,0
Wyciszenie
Bajka. Jadę 150/160 km/h i mogę normalnie z żoną rozmawiać. W Maździe6 niemożliwe...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali około 8,5 l/100 km . TSi są oszczędniejsze ale kosztem uboższej mieszanki paliwowo powietrznej co się przekłada na gorszą żywotnośc silników...
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Exlisive- nie chciał bym uboższej, jest wszystko co potrzeba a tapicerka jest bardzo przyjemna w kolorze kawy z mlekiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie niemieckie świece to samochód na F byłby niezawodny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]