Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Tahoe GMT410

Chevrolet, 4 lata temu
Silnik 5.7 i V8 258KM 190kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Chevrolet Tahoe GMT410 5.7 i V8 258KM 190kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W pełni zasługuje na 5 gwiazdek, nie odejmuję żadnej, bo przecież nie można odjąć za wiek, ani za to że jest duży, ciężki i dużo pali. Bo to tak, jakby ktoś kupił Rolls Royca i narzekał że drogo kosztuje. Tahoe to auto, które trudno porównać do jakiegokolwiek europejskiego czy japońskiego samochodu. Jest to typowa amerykańska landara, długa, szeroka, wygodna. I amerykańska konstrukcja oparta na półciężarówce, z pełną ramą i mocnym zawieszeniem. Nie jest to typowa terenówka, jak niektórzy piszą, bo wg mnie dyskwalifikują go kąty, ale jest mocny suv z reduktorem ( w mojej wersji niestety elektrycznie sterowanym). Pod względem dzielności bije na głowę wszystkie współczesne suvy, które nadają się co najwyżej na łąkę. Ma spory prześwit, lecz ze względu na długość słabe kąty natarcia, zejścia i rampowy. Napędy to 2WD -chodzi tylko tył i lewa półośka na przodzie (ale nie ciągnie), AUTO - dopina się prawa półośka, ale przód nadal nie działa dopóki ABS nie wykryje różnicy w obrotach przednich i tylnych kół, 4HI i 4LO - wszystko zapięte na sztywno, można jeździć tylko w terenie, na asfalcie ewentualnie tylko po prostej, ale lepiej nie. Samochód o prostej konstrukcji i raczej bezawaryjny, ale trzeba wziąć poprawkę na wiek, niektóre części mają prawo być zużyte. Wbrew powszechnej opinii nie ma problemu z częściami. Dużo części jest dostępnych niemal od ręki, a jak nie ma, to w ciągu 7 - 10 dni przychodzą ze Stanów. Ceny może są wyższe, ale nie powalają. Na pewno w obsłudze jest tańszy samochód niż współczesne auta ze skomplikowanym zawieszeniem i mnóstwem elektroniki. Zawieszenie i układ kierowniczy są mocne i łatwe w naprawie, ale trzeba się przyzwyczaić. Zawieszenie jest miękkie, ale wynosi na zakrętach, układ kierowniczy z bardzo dobrym wspomaganiem, ale sprawia wrażenie, że kierownica nie jest połączona z kołami. W środku bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu, miękkie fotele, podłokietniki, pełna elektryka wszystkiego. Tylne siedzenia składają się na płasko, bez problemu można spać w środku. Widoczność dobra, choć nie można za blisko podjeżdżać do świateł. Ogrzewanie sprawne, ale przydałoby się lepsze, ponadto długo się rozgrzewa. Ten rocznik ma jeszcze prostą instalację elektryczną, następny już nie tak - osiem cewek zapłonowych. Swoją masą, miękkim zawieszeniem samochód w ogóle nie prowokuje do szybkiej jazdy, największą przyjemność odczuwa się między 80 a 100/h. Nie wiem ile spala benzyny, bo z wiadomych względów nie wyjeździłem nigdy pełnego zbiornika. Gazu, przy mojej raczej spokojnej jeździe i głównie poza miastem pali ok. 20 litrów, co odpowiada mniej więcej kosztom paliwa 2-litrowej benzyny. Ma też swoje wady: - mógłby żywiej reagować na pedał gazu - mieć lesze ogrzewanie - hamulce - nie są złe, ale mogłyby być lepsze I to chyba wszystko, więcej wad nie kojarzę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny, 250 KM, z dużym momentem przekraczającym 400 Nm, ale mułowaty
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowa. Oczywiście kulturą pracy nie dorównuje dzisiejszym, ale za to trwałością tak. Dodatkowo jest reduktor.
4,0
Układ jezdny
Prosty, tani w naprawach, ale coś za coś. Np przy skręcie na maxa koła "drą" asfalt
5,0
Karoseria
W moim 21 letnim są zaledwie małe purchelki na błotniku, nieco czerwonego nalotu pojawia się punktowo na chromach, rama zdrowa. Nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Ciut większa przednia szyba poprawiłaby widoczność przed światłami. Choć nie wiem, czy to do końca wada, bo jak wygodnie "rozwalę" się w fotelu to po prostu jestem daleko od szyby.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie mam żadnych problemów ze znalezieniem czegokolwiek. No może poza dwoma;) 1 - gałka włączająca radio jest niepodświetlona i muszę macać, żeby ją znaleźć, 2 - przycisk włączający górną lampkę też nie jest podświetlony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się rozgrzewa, i daje ciut za mało ciepła. Pomimo, że część tego ciepła zabiera instalacja gazowa to tak potężny silnik powinien dawać ukrop
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Olbrzymi
4,0
Wyciszenie
Wyraźnie słychać basowy gulgot przy prędkościach powyżej 100, mnie to trochę męczy. Ale da się spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie są przesadnie wysokie, jak powszechnie się sądzi. Nie ma też problemu z dostępnością. Spalanie benzyny jest spore, ale na gazie koszty są porównywalne z dwulitrowa benzyną. Poniżej, podając spalanie podałem dane dotyczące LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili można kupić za kilka do kilkudziesięciu tysięcy zł, zależy od stanu. Podaż jest bardzo mała, nie ma w czym wybrać, trzeba długo szukać zanim się znajdzie coś dla siebie. Mnie koszt auta + pakiet startowy wyniósł około 30 tys, kupiłem w bardzo dobrym stanie wnętrza i karoserii, ale zaniedbanym mechanicznie. W tej chwili chodzi wszystko jak należy i nie mam awarii. Uważam że jest to bardzo dobra cena za tej klasy auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
20,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
20,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
18,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Tahoe GMT410