Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q4 e-tron

Darek, ponad rok temu
Silnik 50 299KM 220kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q4 e-tron 50 299KM 220kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Mamy w domu Tesle Y jeszcze, która dla mnie starszego Pana 55lat jest za nowoczesna. Szukałem auta premium elektrycznego które wygląda w środku jak zwykłe auto lub je bardzo przypomina. Zalety audi: - Ładnie wygląda - Wszystko super spasowane, materiały pierwsza klasa, w Tesli Y dla mnie drama, to plastik fantastik auto. - ładnie jeździ, nic nie trzeszczy w przeciwieństwie do rocznej tesli gdzie mam wrażenie wszystko się rozłazi. - ładnie działa tempomat adaptacyjny - bardzo dobre światła Wady: - System zarządzania samochodem przez internet, zwany MyAuto to jakis dramat. To przy tesli nawet nie stało. Po za włączeniem ogrzewania i ewentualnym planowaniem ładowania plus włączenie ładowania nic nie można zrobić. Parkujemy w garażu i pod wiatą, auto nie ma możliwości jak tesla podłączenia do sieci wifi w domu, a w garażu zasięg GSM 1 kreska. Bardzo często nie da się ustalić nawet stopnia naładowania baterii i co się audi dzieje. Lokalizacja audi z aplikacji nie działa. Nawet drzwi się nie da otworzyć czy zamknąć nie mówią o bagażniku. - System prowadzenia automatycznego audi pływa od lini do lini, co chwila nadwrażliwe czujniki krzyczą abym miał ręce na kierownicy mimo iz mam ręce na kierownicy, wymusić musze ruch kierownica lekki aby przestał tarabanić - System ładowania graniczony do 135Kw, nie ma co jechać na ładowarki 150KW czy wyższe, od 20% do 80% ładuje się auto w 40 minut nie całe gdzie tesla robi to dużo szybciej (około 25 min max) - Podgrzewana szyba tylna na której było trochę śniegu nie daje rady go roztopić, to jakaś porażka. To samo tyczy lusterek, owszem jak jest lekka mgła na lusterku z pary to działa, ale już lekko lodzik to zapomnijcie. - Nawigacja nie pozwala określić jakie ładowarki chcemy uzywac lub planować na trasie. Jedziesz na aplikacji i przyjdzie sms czy wiadomość tekstowa na whatsup nawijać przełącza się tryb applecar i mapa znika z ekranu. Strasznie upierdliwe. - Nie można wysłać z aplikacji na telefonie żadnych celów podróży. - Nie da się nic przeczytać, zmienić, skonfigurować czy wprowadzić z klawiatury jak auto się porusza, nawet 5km na godzinę. Trzeba się zatrzymać aby pojawia się klawiatura do wpisania np., adresu podróży. Zamiast tego pojawia się ekranik do pisma odręcznego. To jakiś poroniony pomysł, weź podczas jazdy napisz na tableciku odręcznie nazwę miejscowości?? Mnie się nie udaje. -system rozpoznawania poleceń głosowych to kolejny przykład porażki zanim cos rozpozna to przejdziesz 15km - brak asystenta parkowania, sam nie zaparkuje nie znajdzie wolnego miejsca. Generalnie od marki premium jak Audi wymagam dużo więcej niż ta zabawka zwana q4 etron Jeśli ktoś lubi ładnie wyglądające auto, dobrze jeżdżące, wyciszone i zamierza jeździć nim 90% w mieście a brak systemów wspomagania jakie ma tesla nie przeszkadza to może i jest to auto dla niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładnie przyspiesza, działanie super
5,0
Skrzynia biegów
generalnie brak skrzyni biegów, wiec nie ma co pisać.
4,0
Układ jezdny
Auto przy większej prędkości powyżej 150km/h zaczyna myszkować i czuć masę. Kompromisem jest jazda z prędkością do 150km/h.
4,0
Karoseria
Lakier jest strasznie miękki, moje psy przy pierwszej okazji podrapały go do blachy!
Komfort
3,0
Widoczność
Tylne zagłówki siedzeń, a w szczególności środkowy skutecznie uniemożliwiają oglądanie czegokolwiek w lusterku podczas cofania. Rekompensuje to kamera cofania. Jak się wyciągnie środkowy zagłówek tylnych siedzeń jest w miarę dobrze.
5,0
Ergonomia
Jestem duży facet mam 182cm wzrostu, przeszkadza mi szeroki słupek miedzy siedzeniem pasażera z przodu a kierowcy. Jest zbyt szeroki a mieści w sumie przycisk zmiany kierunku jazdy. Prowadząc auto nie mam za dużo miejsca na nogi i kierowanie autem z rekina na kolanach nie jest możliwa w moim przypadku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa perfekcyjnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem duży facet mam 182cm wzrostu, przeszkadza mi szeroki słupek miedzy siedzeniem pasażera z przodu a kierowcy. Jest zbyt szeroki a mieści w sumie przycisk zmiany kierunku jazdy. Prowadząc auto nie mam za dużo miejsca na nogi i kierowanie autem z rekina na kolanach nie jest możliwa w moim przypadku. Pasażerowie z tyłu maja dużo miejsca. Mam dwóch synów każdy powyżej 180cm i spokojnie się mieszczą, mówiąc że zostaje jeszcze im sporo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja używam auta jak benzynowego. Nie uprawiam żadnego eco-drive. Ja są korki w mieście to auto porwali spalić 17-18KW/h ale ja juz na trasie jedziesz jak benzyną w szcególnosc na trasach szybkiego ruchy czy autostradach gdzie staram się utrzymywać prędkość 130-150km to juz spalanie ma na pozmioe 28-32Kw/h co pozwala przejechać realnie 250km i zostaje około 15 do 20% baterii.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tą kasę w marce premium jaką uważam że jest audi to wypadają słabo. Owszem w porównaniu do Tesli Y jakoś wykończenia wnętrza, siedzenia spasowanie materiałów, miękkość itp jest super. Ale np. system myAdi to kolo tesli nawet nie stal. Ten system to jakiś archaizm który raz działa raz nie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak uwag

Zużycie prądu dla silnika 50 299KM 220kW

Średni zasięg
300 km
Średni maksymalny zasięg
300 km
Średni minimalny zasięg
200 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
400 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
36,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
8,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q4 e-tron