Układ hamulcowy
: Ręczny się zacina, tylne zaciski ogólnie są kiepskie
Inne
: Klimatronic
4,0
Całokształt
Jak na swój przebieg 520000, to trzyma się dzielnie mimo wszystko. Auto jest tanie w tankowaniu, jak to 1.9 TDI bardzo ekonomiczne, ale niestety trzeba drugie tyle co na paliwo szykować na części. Eksploatacja bardzo droga w głównej mierze przez psujący się non stop wielowahacz. Poza tym nieszczęsnym zawieszeniem nie jest źle. Psuje się tyle co każde stare auto. Części w porównaniu np. do fiata drogie. Plusem jest genialna antykorozja. Auto mimo 500k przebiegu w oryginalnym lakierze. Rdzy praktycznie nie ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodne niezniszczalne 1.9 TDI na pompie. 500 tys. nie robi na nim żadnego wrażenia. Sam go mam 56000 km i nic nie robiłem poza rzeczami obsługowymi (rozrząd, olej, filtry). Spali wszystko włącznie z olejem z frytkownicy. Ekonomia w porządku trasa 5l miasto 7-8 średnio troche ponad 6 :)
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Trochę topornie chodzi
2,0
Układ jezdny
Wielowahacz sypie się non stop. Jeżeli się nie wymieni całego na części jakiejś normalnej marki (np. febi bilstein ok. 1400 zł), to cały czas jest walka i pakowanie kasy. Nawet niezłej marki wahacz potrafi wytrzymać pod 100 000 i nic, a potrafi się wysypać po 15 bo pękają gumki na sworzniach. Zawieszenie zdecydowanie zbyt skomplikowane. Nie jest to wina materiału, bo większość ludzi zwala winę na aluminium. Winą jest to że mamy 4 wahacze na koło, i są praktycznie tylko wymienialne w całości, bo nie można w nich wymienić samego sworznia jak w stalowym a i z tulejkami jest ciężko, chyba tylko tą największą w bananie się da. Nie polecam.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nie działa odkąd kupiłem. Zatarta sprężarka. Mam klimatronic przez co wszystkie funkcje (zmiana nawiewu, ogrzewanie) są sterowane silniczkami, które się cały czas psują, btw tak jak i sam panel, i potem trzeba rozebrać pół auta żeby to naprawić. Sto procent bardziej wolałbym zwykłe pokrętła i chyba kiedyś je tam wstawie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu spoko, z tyłu ciasno.
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutów, tylko po 500 tys. km uszczelki już nie dają rady, wiatr hula.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pieniądze zaoszczędzone na paliwie i tak pójdą na wielowahacz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stare dobre audi, gdyby nie zawieszenie byłoby 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na ten przebieg da się żyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie po raz n-ty.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]