Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

darek, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : BEZAWARYNNY!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przednie zaiweszenie nie jest rewelacyjne ale zadowalające - zakładając lemforder spokojnie można przejechać 80-100tys po naszych drogach więc nie jest źle.
Silnik : bezawaryjny polecam jednak kontrolowoć stopień zgięcia napinacza paska alternatora
Karoseria : usunałem dolne listwy na drzwiach (naprawa lakiernicza) auto lepiej wygląda i myślę, że jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ nie zbiera się woda w nich.
4,0
Całokształt
Podsumowując - na dzień dzisiejszy jest to już leciwa konstrukcja ale w porównaniu z nowszymi autami ma bardzo wiele zalet. Auto jest ładne(kwestia gustu) tanie w eksploatacji jak na takie auto. Auto jest praktycznie bezawaryjne bardzo komfortowe i oszczędne. Czego chcieć więcej? Po 5 latach eksploatacji złego słowa na to auto nie powiem. Ostatnio chciałem kupić nowsze wybór padł na e46 z ostatnich lat produkcji z 2 litrowym dieslem na CR.(trafił się dobry dość pewny egzemplarz a to jest chyba najważniejsze przy kupnie używanego auta aby później nie mieć z nim wielkich problemów). B5 zostaje w rodzinie i długo pozostanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak to diesel lubi klekotać. Kultura pracy z pewnością jest jednak lepsza niż w przypadku PD. 90KM mechanicznych to niby mało ale mnie wystarczało do dynamicznej jazdy. Pasażerowie byli zawsze zdziwieni, że to ponoć tylko 90. Braki mocy dopiero przy komplecie osób i bagażu - wtedy przy wyprzedzaniu powyżej 130 mogłoby być lepiej. Do normalnej jazdy jest to jednostka w zupełności wystarczająca. Jej wielką zaletą jest BEZAWARYJNOŚĆ i BEZOBSŁUGOWOŚĆ.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i przyjemnie. Skrzynia manualna w połączeniu z tym silnikiem gwarantuje bezproblemowe użytkowanie auta. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dość dobrze i komfortowo. W porównaniu z BMW E46 jest jednak daleko jeśli chodzi o wrażenia z prowadzenia. Podróżowanie jest jednak przyjemne i komfortowe. Wszyscy narzekają na żywotność przedniego zawieszenia. Na oryginalnych wahaczach zrobiłem 100tys po naszych drogach założyłem jeden nieoryginalny i wcale nie najtańszy i był do wymiany po 20tys. Tylko oryginalne wahacze i jest ok. Dodam, że auto jeździ na 195/65 r15 co też pewnie nie jest bez znaczenia jak ktoś będzie jeździł na 17 to na naszych drogach żywotność zawieszenia z pewnością będzie dużo krótsza. Tył bezobsługowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie jak najbardziej ok ale to już jest pewnie uzależnione od potrzeb konkretnego kierowcy.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Wykończenie z bardzo dobrych materiałów i niestety odczułem, że z każdą generacją jest coraz gorzej pod tym względem w stosunku do lat kiedy zostały zaprojektowane. Jak na projekt z połowy lat 90 to jest to rewelacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze. Ogrzewanie też. Auto jest szczelne więc czasami mogą szybki zaparować ale przełączając na odparowanie po chwili jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto komfortowe dla 4 osób i praktycznie tak jest przystosowana kanapa z tyłu. Z przodu ok miejsca dla kierowcy i pasażera wystarczająco. Fotele bardzo wygodne i po długiej jeździe nie czuć zmęczenia jak w innych autach. Z tyłu miejsca mogłoby być więcej ale jak ktoś chce dużo to a6/superb/passat. W a4 jest wystarczająco ale bez rewelacji.
5,0
Wyciszenie
REWELACJA!!! Jak na diesla porównywałem to z wieloma autami np passat itp z podobnymi silnikami i auta dużo młodsze mają dużo wyższy poziom hałasu niż a4 z 98 roku. Cisza i komfort powodują wrażenie, że podróżujmy z mniejsza prędkością niż faktycznie jest więc należy na to uważać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tej klasy to jest REWELACYJNIE. Silnik występuje w całym koncernie VAG podobnie inne elementy więc ceny są jak do innych modeli. Ogromna ilość dobrej jakości zamienników - trzeba się wystrzegać chińszczyzny. Najważniejsze jest jednak to, że koszty eksploatacji to głownie paliwo, oleje i filtry i czasem jakieś elementy. użytkowałem auto 5 lat przejechałem ponad 100tys i auto cały czas jeździ w rodzinie i tak zostanie. Nie ma problemów z naprawami bo konstrukcja jest prosta i wiele warsztatów jest dobrze obeznanych w niej ze względu na popularność. Wiele rzeczy można też samemu zrobić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo rozsądne pieniądze utrzymuje komfortowe i tanie w eksploatacji auto. Dodają wzorowe wykończenie i wyciszenie to większość aut dużo młodszych za większą cenę wypada zdecydowanie gorzej. Nie ma się co bać rocznika jeśli kupi się auto pewne i takie, o które ktoś dbał - będzie z nim mniej problemów niż z nowymi pojazdami samochodopodobnymi bo teraz to powstają pojazdy jednorazowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ogólnie bardzo dobrze zrobione jednak jak każde auto używane trafiały się pewne problemy. Przez okres 5 lat eksploatacji auta używanego coś się czasem trafiało np. gumowe bądź plastikowe elementy, które trzeba wymieniać ze względu na starzenie się materiału, czasem jakiś drążek podczas przeglądów, napinacz paska alternatora (fabryczny problem tych silników - krzywi się - koszt ok 150zł a wymiana banalna jak ktoś wie jak się do tego zabrać, elastyczne przewody hamulcowe, szczotki silnika wiatraka chłodnicy - większość z tych rzeczy można określić jako eksploatacyjne a koszty są niewielkie jeśli się trochę znamy lub mamy mechanika który nas nie będzie kantował.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy wymieniłem amortyzatory + sprężyny tył, usunięcie listew dolnych na drzwiach(zbiera się w nich woda i rdzewieje listwa metalowa zawarta w nich) usunąłem ten element, wymiana wahacza przedniego(trzeba zakładać tylko lemforder bo inna to wyrzucanie kasy w błoto. Auto nigdy nie było holowane, dalekie wyjazdy wakacyjne w sumie po 3000km - nigdy nie było problemu. Pod względem niezawodności auto według mnie jest wspaniałe.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B5 Sedan