Zawieszenie
: Zawiecha jest boska. Głowę z karku chce urwać. Doskonała kontrola i czucie auta, precyzyjne sterowanie, przyjemność z jazdy, bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Megaprowadzenie okupione jest wytrzymałością lekkich aluminiowych pozdespołów
Przeniesienie napędu
: Sprzeglo wydaje sie najslabszym ogniwem miedzy motorkiem a kolkami
Układ hamulcowy
: Fadding hamownika po kilku ostrzejszych rundkach i swąd tarcz
4,0
Całokształt
A4 quattro jest kompromisem sportu i wygody. Można powiedzieć że świetnie sprawia sie jeko jedno i drugie, można również uznac, że nie jest to wygodna limuzyna jak jakiś mercedes, anie nie zapieprza jak subaru impreza. W każdym razie daje sporo frajdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
174 na A4 quattro to i dużo i mało. Jeśli już to przydałoby się tak ze 100kucy więcej, ale to już s4 i inny pułap. Na razie próbuję okiełznać to co mam. Autko ładnie fika na mokrym, a w trasie wykorzystuje jakieś 20% potencjału motorka. Wyprzedzanie to ogień. Po mieście jazda od 1000obr/min do 2-3k, lajt, elastyczność i luksus, niedostępne dla 4cyl. Fajny motorek. Wadą jest ciężki silnik i ma dużą inercję jak na auto sportowe, takei 2,0turbo jednak wkręca się dużo szybciej, no ale kulturka, moment obr i pomruk V6 nie-do-pobicia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jest dobra do świrowania i zbyt którka jak do jazdy na autostradzie. Przydałby się wtedy 6 bieg. Precyzja też jest taka sobie, w japończykach łątwiej o szybki przerzut, tutaj już gorzej, szczególnie zapięcie jedynki z redukcji - no ale jak już wskoczy to krew odchodzi z oczu! Większość aut i tak ma mniej precyzyjne.
5,0
Układ jezdny
Zawiecha w A4 quattro jest niesamowita. Jazda nim to przygoda. Fajnie jest po prostu wsiąść do auta i sie powłóczyć po okolicy, przytrzeć oponki, podelektować się komfortem, albo po prostu zapierda... jak pojeb....
Komfort
4,0
Widoczność
Ok.
4,0
Ergonomia
Jakoś wcale mnie nie intersuje ergoanatomia, jest kiera, hebel i gazowanie tam gdzie trzeba. Wystarczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale.
Auto jest dopasowane na ciasno, naprawdę może się podobać przy szybkim jeżdzeniu co daje poczucie prowadzenia niewielkiego, zwinnego auta, ale jesli ktoś wymaga kubatury jak w salonie to w a4 jej nie znajdzie.
5,0
Wyciszenie
O, wyciszenie to jest maksymalne. Auto ora ogródek, zrywa kamienie, skacze na dziurach , a kierownik nic nie czuje. Potem obrót głowy za siębie i pytanie: co, to ja taki rozpierdziel zrobiłem?? Albo, kurz wszędzie, nic nie widać w okolicy i sie zastaanwiasz skąd to, przecież nic nie było czuć ani słychać... powaga. jest nieźle, może nawet za bardzo, bo nudnawo tak sie w kółko kręcić i tylko usypiający szum fruwającego żwirku wokół...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczności tutaj nie ma.
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na dugiej trasie - tego nie wiem, nigdy tak nie jechałem, nie da rady tym autem. Ono tak nie lubi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to się nic nie psuje, nic nie wkurza, ani nie trzeszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejsze rzeczy owszem: wahacze, na bieżąco je wymieniam, na aukcji po 60zł wąs, więc ok. Pekła mi sprężyna mcpersona, zreszta w innym aucie też, wymieniłem termostat, no i od razu na początku spaliłem sprzęgło, cały komplet wymiana, ale chyba już było dojechane, w każdym razie z quattro nie powinno się startować z piskiem opon spod świateł, jest rzeź dla silnika i podzespłow.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 quattro 174KM 128kW
[l/100km]