Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

Michał, 12 lat temu
Silnik 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Raz spróbuj 4x4 i już ośki nie będziesz chciał
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Panel klimatronika
Zawieszenie : Piszczące tuleje
4,0
Całokształt
Mam go za krótko by oceniać go jakoś wnikliwiej nie mniej jednak jest to samochód ponad przeciętny w tej wersji i szczerze powiedziawszy bez quattro nigdy w życiu nie kupiłbym A4 B5 bo to bez sensu. Jeżeli miałbym komuś polecić to auto to od razu mówię że tylko napęd na 4 koła i silnik przynajmniej 1.8 125KM inaczej będziecie narzekać i robić złą renomę temu kochanemu autku. Aha i jeszcze jedno: auto to sprawdza się zdecydowanie lepiej w trasie niż w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma trzy oddechy: pierwszy od jałowych obrotów do 2500 czyli turbodziura, drugi od 2500gdzie turbina się załącza i trzeci od 4000 gdzie już pruje jak oszalały. Niestety w mojej byłej astrze (1.6 8V wielopunkt) przed ruszeniem trzeba dodać gazu i chwile poczekać aż załapie, jest po prostu mulasty i przez to sprawdza się znacznie lepiej w trasie niż w mieście. Różnica na PB i na LPG pomijalnie mała (na gazie 210 na benzynie 220). Prostotą silnik nie grzeszy także trzeba dbać o niego(wymiany oleju) i lać mu tylko i wyłącznie FULL SYNTETYK niech wam jakaś pierdoła nie wmówi że można tam wlać coś gęstszego, jak ma brać to niech bierze byle syntetyk inaczej łańcuszek i turbina długo nie zechcą popracować.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Skoki lewarka krótki i precyzyjne chociaż mój lewarek chodzi już troszeczkę razem z silnikiem (poduszki). No i na jedynce trochę \"hyrczy\" ale jeździłem innymi B5 w benzynie i tez tak miały.
5,0
Układ jezdny
Napęd na wszystkie koła także deszcz nie deszcz nie zamieli tylko strzela do przodu byle by za często tego nie robić bo sprzęgło będzie cierpieć. Jeżeli chodzi o zawieszenie to ostrzegam wszystkich że w quattro jest z tyły wielowahacz ale na szczęście są to stalowe wahacze z wymiennymi tulejami które u mnie akurat dwie skrzypią ( nie ma luzów/stuków ale jest nieznośne skrzypienie ). Oponki mam 225 szerokość i jak na te nadkola to już więcej nie powinno się pchać.
Komfort
2,0
Widoczność
Jak na moje wymagania to kiepściutko. Prawe lusterko powinno zdecydowanie obejmować większe pole widzenia, tylna szyba bez wycieraczki to też jakieś nieporozumienie. Na parkingu trzeba się trochę nagimnastykować żeby jakichś krawężników nie zaliczyć albo nie oprzeć się na kimś.
5,0
Ergonomia
Wszyściutko pod ręką i doskonale wiadomo co i gdzie dzięki trochę już przestarzałym włącznikom.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych problemów nawiewy z przodu obsługują dosłownie wszytko ustawiamy gdzie chcemy natomiast z tyłu... nie ta klasa ale przydałby się jeden nawiew z tyłu jak to jest w A6 ale jak już napisałem, nie ta klasa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie i gabarytach zewnętrznych powinno być o 5cm szerzej i 10 dłużej no ale cóż. Ja jestem mały (170cm) i za mną nie narzekają ale jak siądzie ktoś z przodu i się rozłoży na maksa to z tyłu na nogi zostaje DOSŁOWNIE 7cm. Także jak dla mnie auto jest na 4 osoby nie na 5.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie cisza i kogo bym nie wiózł to każdy się zgadza 160 autko leci jak na zawołanie i do tej też prędkości moim zdaniem można rozpędzać to auto powyżej już zawieszenie nie tak pracuje i hamulce już nie bardzo chcą hamować.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam dwa komunikaty: dla tych którzy mówią że pali im 5 litrów w trasie: chyba z górki dla tych którzy mówią że w mieście nie zejdzie poniżej 15tu litrów benzyny: naucz się jeździć ekonomicznie albo zadbaj o geometrię i zbadaj silnik Ja mam napęd quattro opony 225 i nie jeżdżę jak emeryt wiem że turbine trzeba używać i tak też robię i mówie wszystkim niedowiarkom: Trasa 8 PB, 9,5LPG natomiast miasto PB MAX 12,5, LPG 14 (trasa to 80-120km/h) Wartości podaję w LPG
4,0
Stosunek jakość/cena
Mi się trafiło za 7700. Nie był to \"święty\" model ale i tak u handlarzyny za to samo trzeba by dać 10tys więc ja nie wybredzałem tylko brałem. I jak do tej pory uważam że jest w porządku. Na szczęście ludzie trochę opamiętali się że nie jest to już co audi 100 czy audi 80(choć teraz za 80ki się przepłaca) i już nie kosztuje tyle co wcześniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No jak dla mnie to dużo drobiazgów musiałem wymienić po kupnie. Jakieś tam żarówki, przełączniki, silnik od wycieraczki itd. Klimatronik standardowo też poszedł do wymiany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego mi się nie przytrafiło ale jest się co psuć i raczej się w końcu coś zepsuje:P

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B5 Sedan