Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

bobo, 12 lat temu
Silnik 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : quattro mimo ceny utrzymania jest dla mnie jedynym słusznym rodzajem napędu w samochodzie
3,0
Całokształt
auto idealne na długie trasy autostrady ( od 100kmh do 200kmh ciągnie jak TGV) raczej nie nadaje się do ścigania z pod świateł. mimo napędu quattro 150 koni to mało jak na zabawy na suchym asfalcie raczej niechętnie kreci to baczki do takiej zabawy minimum 2.8 albo fwd. co innego zima mnóstwo radości i bezstresowa jazda
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik jak najbardziej ok. minusy rozrzad pasek do którego wymiany trzeba zdjąć cały przód samochodu i łańcuch napędzający 2 wałek rozrządu łańcuch ma tendencje do odzywania się co powoduje niemiły dźwięk po odpaleniu silnika. do tego drobne aczkolwiek upierdliwe wycieki oleju da się to opanować ale trzeba mieć pojecie o mechanice i zwinne ręce silnik lubi olej moja bierze ok 1 l na 10000 km ale znam egzemplarze co na tym dystansie pala po 2.5 l ten typ tak ma. turbina prosta jak budowa cepa regenerowana kosztuje ok 1000pln problem jest z rurka doprowadzająca olej jak się zatka turbinę trafia szlak. olej raczej polecam dobrej klasy i problemów z turbina nie będzie
4,0
Skrzynia biegów
jak to w quattro jakiekolwiek naprawy wiążą się z wyciągnięciem skrzyni co nie jest anie proste ani szybkie
3,0
Układ jezdny
tu zaczyna sie temat rzeka. właściwości jezdne bajka ALE wieloznacz z przodu wytrzymuje max 40 tys km nie ważne jakiej firmy czy znanej czy mniej znanej różnica jest w cenie. z tyłu też wielowachacz choć z wymiennymi tulejami. tulei jest 4 na strone i do najtańszych nie należą. jaka kolwiek praca z zawieszeniem przednim lub tylnym wiąże się z koniecznością ustawienia zbierznosci i kąta pochylenia. wszystkie 4 koła są regulowane co automatycznie podnosi koszty eksploatacji niedokładna lub brak regulacji skutkuje zjedzeniem opon w tępie przyspieszonym. kolejny problem łożyska kół tylnych w aucie po przebiegu 200tys mogą być do wymiany ale nie muszą wymiana wiąże się z wymontowaniem całej kolumny i rozpięciem wszystkich wahaczy radze nie zabierać się za wymianę bez dostępu do prasy hydraulicznej (moje pościły pod naciskiem 30 ton) łożyska swoja droga tanie nie są. to chyba tyle o zawieszeniu. wszytko co napisałem pochodzi z mojej 2 letniej eksploatacji auta i zrobieniem przebiegu rzedu 90 tys km w tym czasie
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność do przodu ok na boki też problem jest z cofaniem przydaje się czujnik parkowania
3,0
Ergonomia
z tyłu mało miejsca nie polecam wozić fotelika ja mam problemy z zapięciem miejsce kierowcy i pasażera ok ergonomia na 5 jak to w audi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak działa climatronik jest ok. u mnie zaczynają się schody przy opadach deszczu i temperaturze ok 2 (klimatyzacja sie nie załącza w tej temperaturze i poniżej) stopni na plusie parują szyby i cieczko sobie z tym poradzić (filtr kabinowy wymieniany systematycznie ) poza tym małym problemem jest ok latem klima bardzo wydajna zima ogrzewanie też daje rade nawet w największe mrozy( nienawidzę prowadzić w płaszczu)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak napisałem z tyłu lipa i bagażnik nie grzeszy wielkością do tego tylna klapa trochę utrudnia załadunek zwłaszcza większych przedmiotów (typu walizka wakacyjna mojej żony)
3,0
Wyciszenie
przy 200hm/h da się swobodnie rozmaiac
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto spalanie do 17 l/lpg przy bardzo dynamicznej jeździe z włączona kilma przy normalnym użytkowaniu ok 13 mieszane od 11.5 do 12.5. w trasie minimum ok 8l standard ok 9.5 litra z klima i 3 osobami na pokładzie
3,0
Stosunek jakość/cena
jakość do ceny przeciętnie z powodu ceny części zwłaszcza zawieszenia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka drobnych usterek usuwanych w czasie przeglądów związanych z wymiana oleju przez 90 tys km jakie zrobiłem tym autem miałem jedna awarie unieruchamiająca mnie na trasie pękł plastikowy element mocujący czujniki wody na bloku silnika (usterka ze starości) koszt naprawy części ok 35 pln kupowane w aso audi i 2h własnej pracy w garażu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jedyna poważana usterka mała miejsce zaraz po zakupie wysiadła turbina z winy poprzednich właścicieli zatkany przewód odprowadzający olej do turbiny poza trym 90 tys bez poważnych awarii

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,50 zł
9,4
l/100km
13,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B5 Sedan