Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

blix, 15 lat temu
Silnik 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Quattro - Jeśli audi to tylko quattro.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : przednie wahacze często trzeba wymieniać
5,0
Całokształt
Jak na 14 lat to auto jest doskonałe, bardzo nowoczesne jak na te lata, konkurencja wymięka.
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM pod maską i turbo daje naprawdę dużo frajdy z jazdy, co prawda trzeba ciągnąć do wysokich obrotów ale spod świateł mało kto będzie mógł dorównać. Można bezpiecznie i szybko wyprzedzać co jest bardzo ważne; nie trzeba ciągle mieszać drążkiem biegów bo silnik jest bardzo elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Po 14 latach nadal chodzi gładko jak masełko ;-) mógłby być szósty bieg ale w końcu auto ma swoje lata i wtedy tego nie stosowali.
5,0
Układ jezdny
Napęd quattro to po prostu bajka, miałem kiedyś napęd na przód - porażka, na tył trochę lepiej, ale quattro to kwintesencja napędu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu nienajlepsza choć nie jest tragicznie, kiedy przywykło się do czujników parkowania to teraz bez nich jest już ciężko z parkowaniem tyłem.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka, chociaż umieszczenie obok siebie ogrzewania szyby i przeciwmgielnych nie jest dobrym rozwiązaniem bo czasem mylą się symbole, poza tym klimatronik trochę za nisko i trzeba oderwać wzrok od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik spisuje się rewelacyjnie, mimo że ma 14 lat. Co prawda padł wyświetlacz LCD ale można go dość tanio naprawić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest niestety ciasno szczególnie z tyłu. Z przodu natomiast nie jest najgorzej; bagażnik jest trochę zbyt niski (sedan) choć zawiasy nie wnikają wnętrza i to jest na plus.
4,0
Wyciszenie
Nie jest najgorzej choć przy wyższych prędkościach trochę szumią szyby.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety pali ok 10-11 litrów. Przy ostrej jeździe nawet 14-15. Części można dostać w cenach konkurencyjnych, choć napęd quattro wymaga droższych części. Obsługa silnika nie jest zbyt droga choć olej lepiej zmieniać co 10 tys. (turbo). Poza tym tylko 4 cylindry (3,5 litra oleju, 4 świece) więc przeglądy da się przełknąć, nie ma kabli tylko cewki więc jest to w miarę bezawaryjne. Najgorzej jest z przednim zawieszeniem, 4 wahacze często się sypią.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety jest drogie w zakupie ale jeśli trafi się zadbany egzemplarz to na pewno będzie to udany zakup i szkoda będzie się z tym autem rozstawać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 14 latach całe wyposażenie działa bez zarzutu, czasem dziwnie zachowuje się centralny zamek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety zawieszenie to słaby punkt. Silnik jest raczej bezawaryjny. Ogólnie nie powinien stanąć gdzieś w trasie jak regularnie dba się o przeglądy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,50 zł
9,4
l/100km
13,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B5 Sedan