Przeniesienie napędu
: Następne też będzie quattro. Reszta kalek mnie nie interesuje.
5,0
Całokształt
Moje pierwsze własne autko (nie pierwsze którym jeżdżę) i jest doskonałe. Jazda po górach na drogach oblodzonych, zaśnieżonych, przy kącie nachylenia 50 stopni - rusza nawet z miejsca bez efektu mielenia :). Wyprzedzić dwa tiry pod rząd przy 100km/h to pryszcz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po wymianie oleju którego przede mną nikt pewnie nie wymieniał pracuje bardzo cicho. Dopiero ostre wdepnięcie generuje jakże przyjemny odgłos :) Powyżej 3000obr załącza się turbina i przy prędkości 150km/h na piątym biegu silnik reaguje dynamicznie chociaż to tylko albo aż 150KM
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma żadnych problemów z wbijaniem biegów, wsteczny zawsze wchodzi tak jak i pozostałe. Trochę dziwnie tylko dwójka wchodzi, nie tak gładko jak reszta.
5,0
Układ jezdny
Ładnie wchodzi w zakręty, zawieszenie trochę twardsze niż pozostałe A4 bez turbiny i quattro, ale bardziej miękkie niż np F Focus - mi to odpowiada. A quattro to po prostu strzał w 10, na nic mi inne kaleki co ciągną albo pchają bezwładne koła :]
Komfort
4,0
Widoczność
Ja tam wszystko widzę, jak komuś nie pasuje - polecam cabrio albo PKP. Czasem parują szyby.
4,0
Ergonomia
Wiadomo gdzie co jest jednak muszę oderwać wzrok żeby wybrać inna stację, ale może to ja...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problemem są często zaparowane szyby - nie wiem co jest. Minusem jest brak wycieraczki tylnej szyby i brak podgrzewania przedniej.
Grzeje się szybko, moment i jest ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dość małej postury - miejsca dla mnie jako kierowcy dużo, z tyłu też w porządku. Trzech rosłych kolesi z tyłu jednak ma trochę ciasnawo. Bagażnik za to ogromny, na wycieczkę bez problemu wchodzą ciuchy wszystkich.
4,0
Wyciszenie
Głośno dość przy prędkościach powyżej 130km/h, wtedy radio na maksa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak sobie, depne = 10l, nie depne = 10l, napraw nie ma. Ceny części trochę droższe niż do Focusa ale połowe tańsze niż do BMW E46. Za rozrząd kompletny + pompa zapłaciłem ok 480pln (Ruville, Contitech) a montaż 340Ppln (w tym filtry(90pln), zmiana opon), klocki(85pln, montaż 50pln).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 5tys euro kupiłem świetnej klasy auto, ma już 12 lat a wygląda na 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma usterek, nic się nie psuje. Narazie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma usterek, totalnie nic się nie psuje. (oprócz zużywanych materiałów eksploatacyjnych)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo quattro 150KM 110kW
[l/100km]