Silnik
: Pierwsza benzyna z turbo, łatwość podnoszenia mocy uzależnia, a sam silnik przez ponad 50tyś km był bezawaryjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, dobrze wykończone, całkiem szybkie i wciąż dobrze wyglądające mimo zaawansowanego wieku. Ogromny plus za brak korozji!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocny punkt auta, nieco ponad 8 sekund do setki, po paru modyfikacjach nawet sekundę lepiej, przy tym wszystkim rozsądne spalanie. Gdyby tylko jeszcze brzmiał ciekawiej to byłoby idealnie.
Zauważyłem że często pojawiają się opinie o tym że 1.8T jedzą sporo oleju, w moim zużycie oleju zamykało się poniżej 0,1L na 1000km (dokładnie około 1L na 15000km), więc nie potwierdzam tej informacji.
4,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia, przy seryjnych 150KM trochę zabijające dynamikę auta.
3,0
Układ jezdny
Zbyt twarde zawieszenie, do tego auto jest mega podsterowne przy wolnych ciasnych zakrętach. Za to Audi jest bardzo stabilne i pewne w prowadzeniu przy dużych prędkościach.
Komfort
3,0
Widoczność
W moim miałem przyciemniane tylne szyby, cofanie szczególnie po zmroku było możliwe jedynie na lusterka, ciężko też ocenić gdzie kończy się tył w sedanie.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok, nic nie zaskakuje, wszystko znajduje się tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jak i ogrzewanie ok, brak nawiewów na tył.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W aucie jest zwyczajnie ciasno, szczególnie z tyłu, nawet kompakty pokroju Megane II, które jest klasę niżej są w środku znacznie większe.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, często łapałem się na tym że chciałem drugi raz odpalać odpalony już silnik, dopiero przy okolicach 190km/h do kabiny dochodził nieprzyjemny świst i hałas opływającego powietrza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety Audi z tym silnikiem nie jest mistrzem oszczędności, z racji wieku również zdarzają się drobne usterki, ale najwięcej kosztów generuje awaryjne zawieszenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze, tylko trzeba się pogodzić z wiekiem auta, ponieważ za jego cenę można dość łatwo kupić młodsze, przestronniejsze i lepiej wyposażone auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wahacze, przeguby, immobilajzer, drobne wycieki oleju, pękające ze starości przewody od turbiny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko jedna, jakieś 20km od domu odpadł wirnik pompy wody.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
[l/100km]