Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

Piotras, 10 lat temu
Silnik 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 283 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,15
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość materiałów użytych we wnętrzu na wysokim poziomie, nie widać upływu lat i przejechanych kilometrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Samochód bardzo mnie rozczarował. Daje niewielką przyjemność z jazdy, poza mocnym silnikiem i precyzyjną skrzynią biegów. Prowadzi się bardzo przeciętnie. Spalanie na wysokim poziomie, spowodowane duża masą własną, paliwożernym silnikiem i 5cio stopniową skrzynią biegów. Jest usterkowy, a naprawy są drogie, mimo posiadania najwyższych możliwych zniżek w hurtowniach części. Plusem jest bardzo dobrze wykonane wnętrze i ładna, ponadczasowa bryła nadwozia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ma apetyt na olej, paliwożerny. Plusem jest niewątpliwie jego elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Działa doskonale, chociaż przydałby się 6ty bieg, żeby zmniejszyć spalanie.
3,0
Układ jezdny
Od tak kosztownego w eksploatacji zawieszenia wymagałbym więcej. Stare japończyki, z którymi miałem do czynienia prowadziły się lepiej (Primera P11 GT, Lancer CBO), nawet Corsa B, co prawda w wersji sport dawała większa przyjemność z jazdy.
Komfort
2,0
Widoczność
Pomysł z mniejszym lusterkiem po prawej stronie tragiczny! Trzeba ustawić lusterko "szeroko", żeby nie było widać boku samochodu i dodatkowo patrzeć w prawą szybę przy zmianie pasa ruchu. Widoczność do tyłu słaba, zainstalowałem czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone intuicyjnie. Nie potrafię jednak znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. Usytuowanie pedału gazu zbyt blisko kierowcy w stosunku do pedału sprzęgła sprawia, że przy dłuższej trasie prawa noga zaczyna się męczyć. Rozwiązaniem może okazać się tempomat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa wzorowo, mi osobiście brakuje szyberdachu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca. Dla kierowcy i pasażera "średnich rozmiarów" wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Trochę zaczyna gwizdać przez uszczelki, ale samochód ma już w końcu swoje lata.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali, po założeniu gazu spalanie znacznie wzrosło. Drogie części zamienne przy stosunkowo awaryjnym samochodzie robią z niego skarbonkę.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dla ładnego i dobrze wykonanego wnętrza oraz równie ładnej bryły nie warto przepłacać
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalony silnik wycieraczek - stała woda w podszybiu, źle rozwiązane odpływy wody. Błędne wskazanie wskaźnika poziomu paliwa. Skorodowane tłoczki zacisków hamulcowych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Luzy w zawieszeniu - wahacze. Stukająca przekładnia kierownicza. Uszkodzona turbina. Osprzęt silnika.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B5 Sedan