150KM w sam raz pod automat, Vmax ok. 220kmh, 2k rpm przy 100kmh. Dzwiek dla ucha raczej przyjemny a turbo dodaje uroku. Jak na rok 1999 wrecz doskonale.
5,0
Skrzynia biegów
Automat pieciobiegowy zmienia biegi bardzo sprawnie, lepiej niz niejeden kierowca. Tiptronic wprowadza urozmaicenie, do jazdy gorskiej przewidziano 3 biegi.
4,0
Układ jezdny
jak dla mnie prowadzi sie wzorowo, ale nowsze A4 trzymaja sie lepiej drogi. Nawracanie i parkingi - bezproblemowo.
Komfort
4,0
Widoczność
jak to w sedanie, srodkowe lusterko raczej zbedne, widocznosc ograniczona. Na boki i do przodu jest bdb.
4,0
Ergonomia
siedzenia powyzej przecietnej, duzo lepiej niz u wiekszosci konkurencji, jednak mercedes robi to lepiej. Przyciski wzorowo, z wyjatkiem tempomatu, integracja z kierunkowskazem to powazny blad. Nawigacja to juz zabytek, wiec sterowanie nia nie podlega ocenie (pokretelka, wolny procesor itd.), mimo to wygodniej niz z tomtomem bo jest zintegrowana z komputerem pokladowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala bardzo sprawnie, tzn grzeje szybko w zimie, a w lecie chlodzi. Nawiewy dobrze rozmieszczone, jednak moglo by byc troche ciszej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
A4 to najwiekszych nienalezy, jesli masz powyzej 1.8m wzrostu zapomnij o wygodzie pasazerow. Z tylu miejsca raczej dla dwoch osob.
4,0
Wyciszenie
Dobrze lub prawie doskonale, nie odstaje zbytnio od nowych samochodow a od aut na liter F duzo ciszszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na autostradzie ok 8l, w cyklu mieszanym 9.5l jest mozliwe. Jak na automat jak najbardziej ok. ceny czesci sa w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w cenie nowej skrzyni.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co tylko olej i pasek klinowy. Hamulce troche sie zapiekly, ale wystarczylo odczyscic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
131k km bez przystanku. Pelne ocynkowanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
[l/100km]