Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Sedan

Gewindfahrwerk, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 101KM 74kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B5 Sedan 1.6 i 101KM 74kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
2,23
47% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Najważniejsze podzespoły się nie psują.Trwały silnik i bezawaryjna skrzynia biegów to główne zalety modelu B5 ´95.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika super ale moment obrotowy zdecydowanie niewystarczający do dużego ciężaru samochodu.Elastyczność nienajlepsza.Największą zaletą tego silnika jest jego trwałość.Nie wiem jak na gazie.Ogólnie silnik lubi wysokie obroty, więc nie jest ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie rewelacja i to przy takim przebiegu.Nie wymieniałem oleju w skrzyni biegów.
2,0
Układ jezdny
W zakręty wchodzę z dużą prędkością i zawsze bez szwanku to zalety tego wielowahaczowego zawieszenia.Mam krótsze sprężyny od standardowych, sztywne zawieszenie,obniżony wygląda pięknie ale nie nadaje się na polskie drogi bo aluminiowe wahacze są drogie.Gumowych tulei na wahaczach nie można wymieniać tylko trzeba kupić cały wahacz.
Komfort
1,0
Widoczność
Widoczność w lusterkach beznadziejna.Wypukłości nadwozia po bokach są niepraktyczne
2,0
Ergonomia
Przyciski klimatronika i wyświetlacz klimy są zdecydowanie za nisko.Można spowodować wypadek na drodze gdy obsługujemy klimatyzację dlatego ja robię to bez patrzenia na wyświetlacz.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyświetlacz klimatronika gaśnie,sterownik klimy psuje się.Trzeba poprawiać luty na taśmie.Wyświetlacz również potrafi przepalać się miejscami.Ogólnie bardzo awaryjna konstrukcja klimatronika z tamtych lat.Przy ogrzewaniu na gorące powietrze można dołączyć sprężarkę klimy wciskając przycisk obiegu zamkniętego w samochodzie a takie ustawienie jest bez sensu.Nie powinno być takiej możliwości żeby włączać sprężarkę przy wysokiej temperaturze nawiewu.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o takich gabarytach to ilość miejsca w środku jest wprost skandaliczna.Przecież niemalże wszyscy kupują przednionapędowe A4 a podłoga chyba ma kształt dla napędu Quattro bo po co zabrane jest tyle miejsca na środku podłogi jakby miał być poprowadzony pod podłogą wał napędowy na tylna oś.Przecież to nie jest BMW więć A4 nie ma napędu na tylną oś , więc po co taki kształt podłogi i dodadkowe kilogramy stalowej blachy a powinno być tak jak w innych przednionapędówkach np.Alfa Romeo 156 więcej miejsca na nogi na środku tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Nie słyszę mojego furczącego układu wydechowego.Samo wyciszenie dobre ale plastry wygłuszenia na podłodze bagażnika i pod tylną kanapą topią się bo fabryka pożałowała lakieru i warstwa lakieru jest zbyt cienka.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na pojemność silnika 1.6 to zużycie benzyny jest za wysokie.Najmniej spalił mi na Niemieckiej autostradzie na Niemieckiej benzynie około 6,5 l na 100km trasy przy stałej prędkości 120km/h.W Polsce już nigdy nie udało mi się osiągnąć tak niskiego spalania.Ceny napraw zawieszenia wielowahaczowego aluminium są dość wysokie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za ciężki jak na przednionapędówkę.Drogi bo za dużo kasy od klientów marnują na reklamę i sponsoring.Nigdy więcej Audi.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pneumatyczny centalny zamek jest bardzo awaryjny w pierwszych modelach A4 B5.W Audi psują się również wszystkie zamki do których wkłada się kluczyki.Zepsuła się trzecia pozycja w stacyjce i wyłącza prąd.Fabryczny alarm nie działa.Padł wskaźnik poziomu paliwa.W ASO chcieli za to 2200 zł.Kawałek gumowej rurki od układu dolotowego silnika 1.6 ADP we wszystkich przypadkach po pewnym czasie pęka i brudzi olejem.W ASO nie można kupić tego samego gumowego czarnego wężyka tylko sprzedają wraz z połową układu dolotowego za 150 zł.Padł wskaźnik temp. chłodzenia silnika.Zacinają się podnośniki szyb,pękła sprężynka w klamce wewnętrznej drzwi kierowcy.Klimatronik wysoce awaryjny.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głupota konstruktorów Audi A4 z wpuszczaniem wody deszczowej pod maskę na podszybie.Woda fabrycznie leje się wprost na akumulator i deszcz rozładuje go jeśli nie jeździsz regularnie.Po dziesięciu latach woda deszczowa z podszybia prędzej czy później trafia na podłogę wewnątrz kabiny a to już wstyd jak na samochód o takim prestiżu i cenie jak Audi

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B5 Sedan