Auto oceniam bardzo pozytywnie, posiadam 3 lata i ani razu mnie nie zawiódł. Zrobiłem ponad 150 tyś. na gazie. Często robię trasy z rzędu 500-700 km na "szczał" i pomimo swojego wieku zawsze bez problemów dotarłem do celu.
Plusy: - praktycznie bezobsługowa jednostka napędowa, jedyna rzecz co się zepsuła to przepływomierz (mankament tych jednostek) używany kupiłem za 70zł i chodzi cały czas. Problem z szarpaniem podczas jazdy i "waleniem" powietrza z kolektora, problem leżał w zawieszonym silniczku w przepustnicy (koszt czyszczenia 50zł)
-bardzo tania jazda ze względu na instalację gazową
Minusy: słaba jednostka napędowa, 101 km to jednak mało lecz na moje potrzeby wystarczająco
-zawieszenie stosunkowo drogie, za wachacz góry z przodu płąci się około 200zł + robocizna, jednak jeżeli nie oszczędzamy to długo nam posłuży
Całokształt oceniam bardzo pozytywnie pomimo swojego wieku i przebiegu jestem pewny że jeszcze z 200 tys. km mi posłuży
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez 3 lata zainwestowałem 120 zł w silnik (wymiana przepływomierza 70zl + czyszczenie silniczka w przepustnicy) i poza tym nic ! 8 zaworowa jednostka idealnie pasuje do gazu co zmniejsza koszty eksploatacji.
4,0
Skrzynia biegów
Jak jest zimny to bardzo ciężko zmienia się biegi z 1 na 2 a tak idealnie pracuje, nie chaczy, małe skoki biegów więc konfortowo zmieniają się.
Przy przebiegu 220 tyś. km zapobiegawczo zmieniłem olej w skrzyni ale okazała się że w sumie bez potrzeby. Sprzęgło łapie bardzo późno i przy zakupie udało mi sie zejść z ceny (odliczając sprzęgło 1200zł) jednak jeżdżę i jeżdżę i nie zamierzam zmieniać.
5,0
Układ jezdny
Układ wielowachaczowy to jest to, komfort jazdy jest bardzo dobry, nie czuć dziur jednak minusem jest to że jest stosunkowo drogie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, wiadomo sedan bez wycieraczki to trochę problematyczne, wiecznie nic nie widać w lusterku.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko odparowywuje przednia szyba, jednak często w moim przypadku trzeba filtr kabinowy i pyłkowy wymieniać aby odparowywanie było na zadowalającym poziomie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu jest problem, jadąc w piątkę (ja jako kierowca mam 173 cm) i nie mam problemu jednak z tyłu to prawdziwy koszmar. Miejsca jest naprawdę MAŁO, bardzo mało, osoby siedzące powyżej 180 cm wzrostu to porażka...Jednak mi to nie przeszkadza bo rzadko jeżdżę w pątke.
Na minus przestrzeń załadunkowa jak i bardzo mały próg załadunkowy
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, mam porównanie z audi a4 b6 jak i passat b6 to w moim aucie jest o dużo ciszej nic w pasacie i porównywalnie z b6, jeżeli komuś jest za głośno to bardzo małym kosztem można maty wygłuszające w drzwi sobie włożyć
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania naprawdę na przyzwoitym poziomie, w silniku się nic nie psuje, jazda na gazie też robi swoje także wielki plus
4,0
Stosunek jakość/cena
Czasami ceny za audi a4 b5 sięgają 12-14 tyś zł. Śmiech na sali, ja za swojego dałem 3 lata wstecz 11 tyś. to i tak było dużo. Diesle mają przejechane bankowo po 400 tyś wzywż a ludzie łudzą się że jak ktoś da na aukcji 200 tyś. to sie nabiorą. Bardzo dobra jednostka jjest również 2.4 benzyna 170 km, polecam również ją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepustnica i przepływomierz (koszt napraw nie przekroczyła 200 zł) przez 3 lata !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW
[l/100km]