Karoseria
: strasznie trwała i mało korozyjna, a poprzez dostępność dużej ilości części zamiennych, element uszkodzony można kupić w kolorze auta i zamontować bez potrzeby malowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: trzeba wymieniać częściej jak w innych autach, ale warto.
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Stylistycznie ponadczasowe, ładne i dynamiczne auto, z czystym sercem mogę polecić, ale obowiązkowo nalezy wyposażyć je w instalację LPG.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja silnika AHL jest jednostką niezawodną, ciężko ją znaleźć na szrotach czy w internecie z prosej przyczyny. Te silniki jeżdżą i się rzadko psują.
4,0
Skrzynia biegów
nic nie mogę powiedzieć, gdyż moja działa bez zarzutu, jedyne co to przy przebiegu 218 000 zaczęła się pocić w miejscu gdzie wchodzi wodzik wybieraka do środka skrzyni (prawdopodobnie wytarty ze starości uszczelniacz)
5,0
Układ jezdny
jakość resorowania i tłumienia nierówności jest wprost rewelacyjny, niestety kosztem ceny podzespołów. Nowy komplet zawieszenia to wydatek ponad 1000 PLN, ale jeżeli ma ktoś zaufanego (takiego co nie żeni szajsu, tylko poważnie podchodzi do biznesu) szrotowca, to za 200 PLN można już w dobrym stanie używki kupić które długo pojeżdżą.
Komfort
4,0
Widoczność
w sumie to wszystko w porządku, ale poprzez mocno nachyloną tylną szybę nie za dużo widać podczas cofania i należy się wspomóc lusterkami, zalecałbym montaż czujników parkowania, tudzież kamery.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, zawsze pod ręką i odpowiedniej wielkości. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Audi z aluminiowym silnikiem AHL rozgrzewa się już po przejechaniu 2-3 km, w lecie sprawna klimatyzacja skutecznie chłodzi wnętrze, a system odparowywania szyby przedniej radzi sobie z parą w kilka - kilkanaście sekund.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przednie fotele doskonałe, miejsce na nogi odpowiednio dużo, niestety Tylna kanapa przeznaczona raczej dla osób średniego i małego wzrostu, do dyspozycji są dwa podłokietniki, jeden z przodu, i drugi z tyłu.
5,0
Wyciszenie
doskonałe wyciszenie wnętrza. 120 km/h i można normalnie słuchać radia czy prowadzić rozmowę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty utrzymania stosunkowo niskie, oczywiśćie najdroższe są części kupowane w serwisie. Z używanych to przykładowo maglownica - 400 pln, komplet wahaczy na jedno koło (przód) - 200 pln, więc tragedii nie ma.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto w cenie ale płacimy za jedne z ostatnich aut wykonywanych na lata, a nie tylko po to aby jeździły one do końca gwarancji producenta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasem śniedzieją styki poduszki fotela kierowcy i należy wypiąć złączkę pod fotelem, przeczyścić, spiąć z powrotem i wykasować na komputerze błąd poduszek, podobnie z czujnikami zużycia klocków hamulcowych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wycieki z maglownicy i układu wspomagania przy zbyt agresywnej jeździe po krawężnikach (żona pomyli gaz z hamulcem i usterka gotowa) oraz związane z tym usterki wahaczy kół przednich
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW
[l/100km]