Przedział pasażerski XV pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Niestety miednica tylnego pasażera wyślizgnęła się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa. Ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba i wynik został obniżony. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i XV zdobyło maksymalną ilość punktów. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych części ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego "Eyesight", wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonalności przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego; unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio, jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. XV posiada system automatycznie dezaktywujący poduszkę powietrzną przedniego pasażera, w momencie gdy na tym miejscu zamontowany jest fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Próby pokazały, że system działał niezawodnie i został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których XV jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra, lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Ochrona zapewniona przez zderzak dla goleni pieszego, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana, z obszarami dobrych i złych wyników. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością w próbach wykrywania pieszego, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu.
XV posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu i delikatnie pomaga skorygować tor jazdy. Autonomiczny system hamowania awaryjnego dobrze wypadł w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.