Przedział pasażerski pojazdu Subaru Outback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzył się Outback, wykazała, że byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera była marginalna, natomiast w przypadku pozostałych krytycznych obszarów ciała, ochrona byłą dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, w związku z czym pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W bardziej wymagającej próbie, bocznego zderzenia w słupek, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała również była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Outback nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy wykazały, że wychylenie (stopień, w jakim pasażer zostaje przerzucony na drugą stronę pojazdu podczas zderzenia bocznego) było odpowiednio kontrolowane. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Subaru Outback w standardzie został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.
W teście zderzenia czołowego, Outback, zapewniał dobrą ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała manekinów 6- i 10-letnich. Jednak w teście bocznego zderzenia z barierą ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako słaba. Pozostałe obszary ciała były dobrze chronione. Outback został wyposażony w system automatycznego wyłączania poduszki powietrznej pasażera. Podczas testów wykazano, że system ten działa poprawnie, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których Outback został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg i miednicy pieszego. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. System, podczas testów, działał prawidłowo, pozwalając uniknąć lub złagodzić skutki kolizji. System unikania kolizji z pieszym, podczas cofania, nie działał za dobrze, poprzez co został oceniony jako kiepski.
Outback został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. Pojazd został również wyposażony w system, który monitoruje stan czujności kierowcy, bezpośrednio poprzez ocenę ruchu gałek ocznych oraz pośrednio na podstawie ruchów kierownicy, co może wskazywać na zmęczenie podczas jazdy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości, oparty na kamerze, określa lokalne ograniczenia prędkości oraz przekazuje informacje kierowcy. Dodatkowo system umożliwia odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł właściwie w reakcji na inne samochody.