Szukaj
Subaru
Subaru
4,3 (1 588 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Subaru w pigułce

Test euroncap Subaru Levorg 1.6 GT-S, standard

Subaru Levorg 1.6 GT-S, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1574 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 92 %

pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna z powodu odczytów ściśnięcia klatki piersiowej. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona była dobra z wyjątkiem klatki piersiowej kierowcy dla której ochrona była wystarczająca oraz ochrony klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy dla której ochrona była marginalna. W bocznym zderzeniu z barierą, Levorg uzyskał maximum punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem Levorg zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich obszarów ciała z wyjątkiem klatki piersiowej której ochrona była wystarczająca. Testy pokazały, że ochrona kręgów szyjnych zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki w przypadku uderzenia w tył była dobra, także ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego. System sprawdził się dobrze w testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często w zderzeniach dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

W czołowym teście zderzeniowym napięcie szyi oraz przeciążenia klatki piersiowej wykazały odpowiednio marginalną i słabą ochronę tych części ciała u manekina dziecka 6 letniego. Ochrona manekina dziecka 10 letniego była dobra z wyjątkiem wystarczającej ochrony szyi; przy uderzeniu bocznym ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Levorg posiada automatyczny system dezaktywowania przedniej poduszki pasażera kiedy np. dziecięcy fotelik ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy jest zamontowany na tym miejscu. System spełnił wymagania Euro NCAP i został nagrodzony. Wszystkie foteliki dla których Levorg jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane.

Bazowa ocena auta
20,0pkt

Uderzenie z przodu
12,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Subaru KidFix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.7 pkt | 75 %

Pokrywa silnika zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na prawie całej powierzchni z kilkoma gorszymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi oraz na słupkach przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była zróżnicowana, wahająca się od słabej do dobrej; ochrona miednicy była dobra dla wszystkich testowanych punktów. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest standardowym wyposażeniem. Testy pokazały dobre działanie systemu, pozwolił on na uniknięcie lub złagodzenie wypadku w wielu scenariuszach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,0 pkt
Głowa
16,1 pkt
Miednica
4,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 68 %

Levorg posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Standardowy asystent utrzymania pasa ruchu ostrzega kierowcę, kiedy samochód wykracza poza linię wyznaczającą pas ruchu i łagodnie kieruje samochód z powrotem na właściwy pas. Autonomiczny system hamownia awaryjnego działa z prędkościami pozamiejskimi i wypadł dobrze w testach Euro NCAP, łącznie z całkowitym uniknięciem zderzenia w kilku scenariuszach testu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry