Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, panel przedniej szyby cofnął się tylko o 3 mm. Kolana i uda kierowcy oraz pasażera były dobrze chronione. Subaru wykazało również, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów w różnych pozycjach. Duży nacisk na żebra spowodował tylko 'bardzo słabe' zabezpieczenie klatki piersiowej podczas zderzenia ze słupem. W czasie badania po zderzeniu bocznym wykazano, że tylne drzwi w trakcie testu odblokowały się częściowo, za co obniżono liczbę punktów. Tylko 'marginalna' ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa.
Na podstawie pomiarów obciążenia, Impreza zdobyła komplet punktów za ochronę 3-latka podczas testów dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera nie może być unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Etykieta ostrzegająca przed tym niebezpieczeństwem nie jest dostępna we wszystkich językach krajów, w których auto jest sprzedawane, przez co nie przyznano dodatkowych punktów. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Zderzak zdobył maksimum punktów za amortyzację nóg pieszego. Maska prezentuje również 'dobrą' ochronę krytycznych dla głowy dziecka obszarów.
W wyniku zmian systemu ratingowego Euro NCAP, Subaru zwiększyło dostępność ESC. Od stycznia 2009 Subaru Vehicle Dynamics Control jest dostępne jako wyposażenie większości wersji Imprezy i wyposażenie opcjonalne we wszystkich modelach sprzedawanych w Europie. Konsumenci muszą być świadomi, że nie wszystkie auta są wyposażone w Vehicle Dynamics Control i Euro NCAP zachęca do wybierania tych aut, które posiadają ten system. Impreza wyposażona jest w system przypominania o zapięciu pasa kierowcy.