Szukaj
Subaru
Subaru
4,3 (1 588 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Subaru w pigułce

Test euroncap Subaru Impreza 2.0i-S EyeSight

Subaru Impreza 2.0i-S EyeSight
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1462 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
82%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.8 pkt | 94 %

Subaru Impreza jest konstrukcyjnie identyczne z Subaru XV, z wyjątkiem tego, że Impreza posiada nieco niższy prześwit. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest identyczne dla obydwu modeli. Dodatkowe testy zostały przeprowadzone w tych obszarach, gdzie prześwit mógł mieć wpływ na wyniki, natomiast w pozostałych przypadkach ocena oparta jest na próbach przeprowadzonych na XV. Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Niestety miednica tylnego pasażera wyślizgnęła się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa. Ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba i wynik został obniżony. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych części ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego "Eyesight", wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonalności przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego; unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio, jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Impreza posiada system automatycznie dezaktywujący poduszkę powietrzną przedniego pasażera, w momencie gdy na tym miejscu zamontowany jest fotelik w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Próby pokazały, że system działał niezawodnie i został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Impreza jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
9,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.6 pkt | 82 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra, lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Ochrona zapewniona przez zderzak dla goleni pieszego, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana, z obszarami dobrych i złych wyników. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością w próbach wykrywania pieszego, unikając lub łagodząc kolizje we wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,3 pkt
Głowa
19,6 pkt
Miednica
3,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 68 %

Impreza posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu i delikatnie pomaga skorygować tor jazdy. Autonomiczny system hamowania awaryjnego dobrze wypadł w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry