Przedział pasażerski Subaru Forester pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Subaru pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera, dla którego stopień kompresji wskazują marginalną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Forester w tym teście zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała oceniono również jako dobrą. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Forester posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ochrona ciała zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Forester otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera dezaktywowana jest automatycznie po zamontowaniu urządzenia przytrzymującego dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Testy wykazały, że system działał solidnie, dzięki czasu został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików dla których Forester jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako znikoma.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Kierowca posiada możliwość ustawienia odpowiedniego ogranicznika prędkości.