Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Bartek
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Jeśli chodzi o całokształt samochód naprawdę spoko bez zastrzeżeń natomiast silnik 2.0 ALT jest silnikiem nie udanym nie polecam nikomu ktoś kto pisze ze jest on dobry i nie ma do niego zastrzeżeń to to albo nim nie jezdzi tylko samochód stoi w garażu albo nigdy nic sam nie robił przy tym silniku nie chodzi mi o to ze jest on awaryjny bo tu nie można miec naprawdę zastrzeżeń ale chodzi o to ze kazdy z tych silników bierze olej i jak ktoś pisze ze nie bierze to mnie to dzwi bo te silniki wyjezdzajac z fabryki juz brały olej litrami ale kupując ten samochód wiedzialem ze będzie brał olej wiec to jest malo ważne natomiast aby coś kolwiek zrobić przy tym silniku to najlepiej jest go wyciagnąc sama wymiana termostatu który jest wadliwy beż rozebrania połowy silnika jest ciężka gdzie powinno sie to robić w 15-20 min nie polecam nikomu kupowania tego samochodu z silnikiem 2.0 ALT jest to poprostu padło nieudane
4,7
~Przemysław
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Bardzo przyjemne auto, świetnie się prowadzi, silnik 2.0 ALT jest supet nic się nie psuje, a co do tych którzy piszą o braniu oleju to u mnie i u znajomych nie ma z tym problemu. Po prostu zasadą jest kupowanie z głową a nie kupowanie złomu zajechanego a potem nawalanie, jak z każdym samochodem trzeba o niego dbać i tyle najlepszy się zepsuje jak ktoś nie dba a nie dbanie nie kończy się tylko na opłatach i tankowaniu, jak ktoś nie ma pojęcia o motoryzacji i nie dba o samochód to niech nie potem pretensji
4,9
~Zadowolaony posiadacz AUDI
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Zdecydowałem sie na Audi po namowie znajomego, zawsze podobał mi sie ten model i absolutnie nie żałuje zakupu tego auta. Przejechałem nim ok 50000 km i zero problemu silnik spisuje się bardzo dobrze nie jest to \"zrywacz asfaltu\" ale 200 km/h idzie bez problemu przy mały spalaniu ja mam gaz, który spisuje się w tym aucie doskonale (zero problemów) nie bierze oleju, pali w zimie bez problemu. Wymiana paska rozrządu to ok 300zł a w dieslu 650zł same częsci. Kolega ma diesla wymieniał odtatnio koło dwumasowe cena \"Tylko\" 2300zł a u mnie zero problemów bo w benzynie nie ma żadnych dwumas , pomp, czy wtryskiwaczy. Polecam to auto nie jest tanie ale warto!!!
Średnie spalanie dla Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
8,9
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Witam, to autko w mojej konfiguracji waży 1470kg na zimowych oponach 195/65R15 Dunlop Winter Sport 5 jadąc delikatnie 100km/h na odcinku 15km A4 i 15km miastem w korkach i drogami bocznymi auto spaliło średnio 6,7l jeśli wierzyć wskazaniom komputera pokładowego. Średnie spalanie z ponad 2tys km gdzie czasem butowałem ale zazwyczaj starałem się jeździć jakoś delikatniej wynosi 8l. Raczej mało kiedy przy normalnej jeździe średnie zużycie przekracza 8l a dodam że mam niesprawną kierownicę powietrza, która podobno wpływa na zwiększenie zużycia paliwa. W trasie jadąc średnio 140km/h z nie sprawnym termostatem(silnik miał jakieś 55-60* spalił 7.1l na odcinku 1600km a auto na niedogrzanym podobno też pali więcej. Niedługo naprawię tą kierownicę powietrza i zobaczymy jak wypadnie spalanie. Dodam że auto oprócz paliwa spala jakieś 0.4-06l oleju na tysiąc km co jest typowe dla silnika ALT i jak ktoś wam powie że ALT nie pali oleju to znaczy że kłamie. Dodam także że auto ma 236tys autentycznego przebiegu, skrzynia Multitronic i ogólnie jest w dobrym stanie. Jak ktoś ma trupa albo ciężką nogę to może pali więcej ale podane przez producenta 7.9l jest jak najbardziej do spokojnego osiągnięcia(co jest bardzo dziwne biorąc pod uwagę że to Audi, które zazwyczaj mocno naciąga wyniki spalania w broszurach reklamowych). Dodam też że aktualnie mam dolany dodatek Stp do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy i nie jestem pewny czy nie ma jakiegoś wpływu na ilość spalanego paliwa.
9,3
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Spory, mega wygodny samochód, świetnie wyciszony, przy płynnej jezdzie 8L LPG to zaden kłopot. ALT ma wadę fabryczną którą jest upośledzona odma silnika. Powyzej 4000obr wysysa nią olej z silnika. Łatwa poprawka i mamy świetne auto
7,9
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
słuchajcie auto które wazy 1500kg musi spalic w miescie te 10 litrow. Mam równiez toyote auris 1.6 124km w miescie pali 9.8 i jest to norma .NIE ma co narzekac auto nie pali duzo benzyny jak na pojemnosc 2.0.JEST to samochód komfortowy idalnie trzyma sie drogi .jestem bardzo zadowolony. Mój oleju nie bierze ma 104000przebiegu.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 91
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Jak na ta instalacje Lando Lorenzo montowana we Włoszech w 2011 r. pryz stanie 105 tyś.km auto pali wyjątkowo mało, w normalnej trasie w ruchu pozamiejskim 7,8 - 8.2 LPG . Raz przy spokojnej jeździe do 100 km/h na S8 udało mi się osiągnąć nawet 7,5 l. Na autostradzie przy 120 km/h nie przekracza 10l na 100. Dlatego dziwi mi tak wysokie spalanie na innych tańszych...
2,8
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
instalacja założona poprawnie nie ma się do czego przyczepić, w warsztacie wszyscy mili i pomocni nawet jak im pękł wąż od chłodnicy też nic nie mówiłem, zdarza się, problemy zaczęły się ok tygodnia później, bo na zimnym silniku zaczynał szarpać dopiero jak dochodziła temp do 0k 60 stopni wszystko ustawało piszę o wrażeniach jazdy na gazie, po ok 1000 km pojechałem na...
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Na Pb jeździłem ok 5 tys.km po zakupie, potem doszła instalacja BRC SQ P&D, na której zrobiłem właśnie 100 tys.km. Nie widzę większej różnicy w jeździe na Lpg, a na tym co było na Pb. Spalanie unormowane, nie ma problemów z przejściem na gaz, dynamika jest, moc przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu również. Silnik nie wraca na Pb, nawet przy mocnym depnięciu i wkręceniu na...
Audi A4 B6 Sedan