Szukaj

Informacje o Volvo S60

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

czytaj więcej
Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Volvo S60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo S60

Liczba ocen: 503
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Mam to volvo 13 lat kupiłem z przebiegiem 120 tys, teraz ma 265. Jeździ codziennie, często krótkie odcinki, normalne auto na codzień. Nigdy nic nie nawaliło. Trzeba dbać o podzespoły, co roku wymiana filtrów olejów itd wszystkich! Tak samo reszta, jak coś stuka,puka wymienić i będzie wiernie służyć. Auto wygodne,bezpieczne dobrze trzyma się drogi i dynamiczne. Jak kupowałem to się obawiałem że będzie drogie w eksploatacji ale nic z tych rzeczy. Wszystko robię sam ceny części tak samo jak do innych przeciętnych aut. Z mankamentów to trochę z czasem plastiki skrzypią no ale mój to już prawie 20 latek. Mimo wszystko polecam i nie sprzedaje na razie bo auto sprawne ze znanym przebiegiem i nic mu nie dolega. Kupiłem z 40 tys 5letnie. Dziś za 40 tys mogę sobie kupić coś z podobnym przebiegiem i 10-11letnie w tej klasie, więc nie ma sensu zmieniać.
4,8
~Hubert
Volvo S60 I
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Auto kupiłem zadbane niemal full wersja, wszystko w skórach. Miejsca na każdym fotelu jest jak w limuzynie, pozycja z przodu jest niska/sportowa. Fotele manualnie regulowane w każdym kierunku włącznie z regulacją odcinka lędźwiowego. Widoczność w lusterkach jest idealna, w żadnym innym aucie tyle nie widziałem. Mam 183cm i mogę siąść a w ręcz się położyć z przodu i z tyłu ma. Jeszcze z 5-10cm na nogi. Auto jest zaprojektowane na długą trasę. I auto ma 20lat a nic nie skrzypi i nie trzeszczy, fotele z przodu nie latają wogólę na boki co nawet w nowych autach się rzadko zdarza.
4,7
~F
Volvo S60 III
Sedan 2.0 T5 250KM 184kW
Jestem zadowolony z zakupu. Samochód jest bardzo dynamiczny. Wszystkich zaskakuje ilością miejsca i pojemnością bagażnika. Hamulce są świetne. Inteligentne reflektory robią robotę. Spalanie w trasie z Polski do Chorwacji w dwie osoby z pełnym bagażnikiem 6.5l. Średnie spalanie z 17kkm 8,5l. W mieście na krótkich odcinkach spalanie ok 14l, w mieście na odcinkach ok 8km spalanie spada do 9l. Trasy po Polsce oo 7,4-8.2 l. Napęd awd testowany w górach w zimie świetnie daje sobie radę. Szkoda że android Auto jest przez kabel, system multimedialny jest jaki jest, jedni go pokochają inni znienawidzą.

Raporty spalania Volvo S60

Liczba raportów: 673
Średnie spalanie dla Volvo S60
6,7 – 14,0
l/100 km
5,3 – 9,5
l/100 km
8,9 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Volvo S60 II
Sedan 1.6 T3 150KM 110kW
Spalanie nie jest zle. Wydaje się że mogło by być lepiej ale nie zapominajmy że auto do lekkich nie należy. Jedyne gdzie można pooszczędzać to trasa na tempomacie. W mieście i na obrzeżach gdzie jest ograniczenie do 80 prawie nie możliwe pooszczedzac. Nie wiem jak to jest ale w tym aucie nie występuje coś takiego jak średnie dodanie gazu, on prawie za każdym razem reaguje bardzo spontanicznie na chęć przyspieszenia. Nasza wersja była przerobiona przez Polestar więc czuć to jeszcze bardziej. Generalnie zadowolony
14,0
Volvo S60 II
Sedan Facelifting 2.0 T6 DRIVE-E 306KM 225kW
Nie mogłem dodać odpowiedniej opcji, tzn AWD 8 stopniowa skrzynia. Tempomat trasa 120km/h daje 8.9-9 litrów. Po mieście krótkie odcinki w zimie 16l (w lato 14-15; krótkie odcinki czyli delikatnie z gazem, bo na zimnym nie upalamy!). Delikatna dłuższa jazda po mieście 12-13. Trasa 90-100km/h daje wyniki około 7-8l. Upalanie na mieście 20 i więcej. Niestety, Volvo ma bardzo duży apetyt na paliwo, szczególnie po mieście. Skrzynia automatyczna, napęd na 4 koła, 2-litrowa jednostka z turbiną i kompresorem. Wyniki godne S500/550 W222 lub Infiniti FX35/37 i QX70. Auta typu Mercedes W205 C300, RSQ3, S4 B9 palą dużo mniej.
8,4
Volvo S60 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Jeśli jedzie się ekologiczne czyli taką prędkością autostrada do 130 i nie zwalnia i rozpędza jednostajną jazdą jest się w stanie zejść do 6,5 l co przy tym silniku naprawdę robi spore wow niewiele osób w to wierzy że potrafi on tak mało spalić owszem jak się bardzo gniecie dynamicznie to spalanie rośnie do 10,6 tyle maxymalnie udało mi się zrobić miasto i co chwilę hamowanie rozpędzanie dynamicznie więc to też jakoś bardzo zły wynik nie jest trzeba pilnować wymian świec itp i nie kupować najtańszych tylko odpowiednie dla danego auta a to oddaje w ekonomii i w pełnym rozrachunku wychodzi taniej niż na tańszych częściach

Usterki Volvo S60

Liczba wpisów: 45
Wyciek oleju
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • inne
  • 286 tys. km
Witam, dziś dolewalem płyn do wspomagania bo było praktycznie zero, auto mam z 2 miesiące i dopiero teraz sprawdziłem, byłem na przeglądzie i powiedział facet żebym sprawdził układ kierowniczy, możliwe ze z tym jest problem, czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Macie jakieś przypuszczenia? Co może kapac, myślicie ze raczej olej gdzieś wycieka czy od wspomagania gdzieś wężyk pęknięty… dziś zrobiłem autem z 60km, dolałem rano płyn do wspomagania tyle ile powinno być… auto stało 20-30minut i zauważyłem pod silnikiem czarną plamkę wielkości pieści dziecka, rano sprawdzę olej i płyn do wspomagania, podzielcie się przypuszczeniami, może coś przeoczyłem, jeżeli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A i Jeszcze na koniec dodam ze nie mam pojęcia dlaczego nie było płynu wcześniej, cieszę sie ze pompa nie jest zajechana i auto ma wspomaganie bo byłaby tragedia… z góry baaardzo dziękuje za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volvo S60