Przedział pasażerski V60 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona szyi i klatki piersiowej była dostateczna dla tylnego pasażera; ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Dla kierowcy ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona krytycznych obszarów ciała była dobra lub dostateczna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego oraz w próbie zderzenia bocznego, ochrona manekinów dziecka 6-cio i 10-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i V60 zdobyło maksymalną ilość punktów w próbach dynamicznych. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których V60 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem fotelików należących do kategorii uniwersalnych na środkowym siedzeniu tylnej kanapy.
V60 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Volvo pokazało, że system działał niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, testy zostały przeprowadzone z maską w podniesionej pozycji. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony jedynie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. System wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc skutki kolizji nawet w warunkach nocnych w przypadku pieszych.
Volvo posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w różnych próbach funkcjonowania przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu i jest również zdolny do interwencji w przypadku bardziej poważnych sytuacji alarmowych. Oparty o działania kamery, system asystenta prędkości, informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając ustawić ogranicznik na odpowiednim poziomie.