Szukaj

Informacje o Suzuki Swift VI

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe

Debiutująca na rynku w roku 2017, szósta generacja Suzuki Swifta stylistycznie jest następnym szczeblem ewolucji względem poprzedników, zastosowane zmiany są bowiem relatywnie niewielkie. Auto powstało na nowej platformie podłogowej Heartect Platform, podobnie jak m.in. modele Baleno oraz Ignis. Suzuki Swift VI jest nieco krótszy i o 15 mm niższy od Swifta piątej generacji, lecz także jest od niego szerszy o 4 cm i dysponuje większym rozstawem osi. Ciężar auta zredukowano o 120 kg.

 

Przód nowego Swifta  kształtem nawiązuje do poprzedników. Światła zachowały skierowany ku tyłowi auta kształt, nowocześniej prezentuje się wnętrze klosza, poszatkowane wieloma krawędziami.

Nowy Swift ma w sobie DNA poprzednich generacji, prezentując jednocześnie zupełnie nowy styl, lekką konstrukcję i zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Otrzymał opracowaną w Europie stylistykę nadwozia, współgrającą z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze oraz zwinność i pewność prowadzenia.

Nowy Swift jest o 10 mm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 20 mm. Pozwala to na więcej swobody w zagospodarowywaniu wnętrza. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik. Auto jest też o 15 mm niższe i o 40 mm szersze, co przyczyniło się do obniżenia jego środka ciężkości.

W prezentowanym modelu inżynierowie Suzuki po raz pierwszy zastosowali tak zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń. Swift może być wyposażony w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.

czytaj więcej
Powagosław

Nie jest to najbardziej stylowy maluch na rynku, ale oferuje całkiem udany i sprawdzony jak na Suzuki koncept nadwozia, niezłą markę i uczciwą cenę za to wszystko. Wygląda jak face-lifting poprzedniej generacji, ale lepiej tak niż psuć coś, co działa.

~Powagosław
Luzacjusz

Kogo właściwie obchodzi to jak ten samochód wygląda? Raczej mało kogo, a skoro jestem w mniejszości, z czystym sumieniem powiem, że Swifta zobaczyłem i o nim nie śniłem. Może dlatego mało kogo obchodzi jak ten samochód wygląda.

~Luzacjusz

Suzuki Swift VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Suzuki Swift

Cena od: 70 900 PLN

Oceny Suzuki Swift VI

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jacek
Suzuki Swift VI
Sport 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Jestem zauroczony tym małym gokartem. Niska waga i 140KM robią z niego niezłego łobuza. To samochód dla osób które lubią motoryzację i czerpanie radości z jazdy. Jest nowoczesny ale zastosowane wspomagacze nie zabijają przyjemności z jazdy. Ten samochód niczego nie udaje jest taki jak wygląda mały zwroty, szybki, bywa uroczo głośny. Idealny dla 2 osób ale 2+2 zmieści się bez problemu. W mieście bez problemu parkowanie. Samochód ma w środku sporo sportowych/czerwonych wstawek a fotele dla mnie rewelacja (dobre trzymanie boczne)
4,6
~Łukasz
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
To były długie poszukiwania małego, miejskiego auta. Brałem pod uwagę wiele aut i szczerze nigdy mi przez myśl nie przeszedł mi swift dopóki nie odwiedziłem salonu. Miałem dosyć proste wymagania od auta: łapatologiczny silnik z 4 cylindrami, automat, niskie spalania i możliwie wysoka bezawaryjność. Pomijałem kwestie takie jak osiągi i prędkość bo nie tego szukałem. Swift właśnie spełnił wszystkie moje wymagania i liczę, że posłuży mi jako daily do jeżdżenia wokoło komina przez najbliższe 10 lat :)
4,4
~Sagitt_94
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Szukałem małego, solidnego auta o niskim spalaniu. Wybór padł na używane, 5-letnie Suzuki Swift VI generacji z silnikiem 1.2 90 KM i przebiegiem 50 tys. km. Podczas jazdy próbnej wrażenia z jazdy sprawiły, że pomyślałem sobie: „auto z tektury”. Jednak po paru miesiącach użytkowania poprawiłem się i stwierdziłem: „auto z bambusa”. Bo Japończycy nawet z bambusa potrafią wyczarować arcydzieła sztuki. Tak jest w przypadku tego modelu. Jestem zachwycony. Lekkie nadwozie, energiczny silnik, niskie spalanie nawet przy dynamicznej jeździe, wygodne wnętrze, bezawaryjność i ogólna prostota konstrukcji. Dla mnie, jako solowego użytkownika idealny; liczę, że długo ze mną zostanie.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift VI
4,8 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Suzuki Swift VI
Hatchback Facelifting 1.2 DualJet SHVS 83KM 61kW
Rozczarowanie? Nie do końca. Wiadomo, że producenci napiszą każdą bzdurę żeby tylko sprzedaż była. Natomiast pierdoły, które wypisują tutaj użytkownicy to już inna para kaloszy. Przejechane 2 tysiące kilometrów. Najlepiej trasa pod warunkiem, że nie wyprzedzasz, nie przekraczasz 4 tysi obrotów i na autostradzie max licznikowa setka (czyli realnie około 94km/h), a i najlepiej "podpiąć się" tempomatem pod jakąś ciężarówkę na największym zbliżeniu. Masz wtedy wymarzone 4,5 l/100, a jaka frajda z jazdy???? :););). To nie jest auto miejskie!!!! Po mieście żeby zmieścić się w 8,5 l/100 trzeba mocno nakombinować. Broń Boże żadnych ściganek, dynamicznego ruszania ze świateł, obowiązkowy auto-stop, a najlepiej to jeździć tak, żeby nie używać hamulca. Przy jeździe do 3 tysi obrotów wychodzi mi 8,5 przy zapalonej non stop w głowie czerwonej lampce: UWAGA SPALANIE. Dodam, że 95% jazdy robię sam, Strach pomyśleć gdybym miał wozić całą pięcioosobową rodzinę. Z niecierpliwością czekam na złote porady magików jak wyciągnąć tym autem poniżej 6l po mieście. Dodać oczywiście należy, że te 8,5 to nie jest wynik przy DYNAMICZNEJ jeździe miejskiej. Auto super, spala tyle ile musi tylko po co te pierdoły na forach?
4,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet SHVS 90KM 66kW
Kupiłem go głównie dla niskiego spalania, wyszło lepiej niż myślałem. Moje wyniki są specyficzne gdyż dotyczą jazdy niemal wyłącznie pozamiejskiej i spokojnej. Wedle moich wielokrotnych pomiarów z dystrybutora, auto zaniża spalanie jedynie o 0,15 litra. Przy codziennych dojazdach do pracy 15-20km komputer pokazuje - 4,2l , trasa ponad 300km ale głównie boczne drogi więc prędkość nie większa niż 90km/h - 4,2l , jazda ekonomiczna na odcinkach 20-50km - 4,0l , najmniej jak zdarzyło mi się spalić to 3,3l ale jazda 60-65km/h.
5,3
Suzuki Swift VI
Hatchback 1.2 DualJet 90KM 66kW
Auto od nowości. Raport ze spalania do 2000km. Właśnie odbyłem trasę Wrocław-Krawków, Oświęcim wadowice, Bielsko Biała. Razem 750km na jednym baku. Sapalnie wyszło 5,1. Koszt tankowania 150zł. Jestem bardzo zadowolony. Ten panel multimedialny po podłączeniu auto maps od googla zdaje egzamin. Jedyne wady to przy takiej trasie brak oparcia na łokcie po prawej a i po lewej nie idzie się oprzeć. Ale jeżeli chodzi o jazdę w mieście, jest super. Ostatnim mankementem jest niski dach przez co często muszę się schylać, żeby widzieć światła. Pozatym polecam wszystkim, którzy szukają komapktowego auto w dobrej cenie, z niskim spalaniem i wyposarzonym w podstawowe gadżety. Głosniki ok. Dobrze się trzyma drogi i jak trzeba to redukcja i nawet też można pokusić się o wyprzedzanie. W tej cenie z takim wyglądem polegam. Kupującym polecam rozważyć opcję z automatyczną skrzynią biegów
Suzuki Swift VI