Szukaj

Informacje o Hyundai Kona I Crossover Electric

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Hyundai Kona I Crossover Electric – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4180 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1570 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1575 mm
Zwis przedni 846 mm
Zwis tylny 734 mm
Prześwit 158 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1114 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 332 l
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria
Średnie spalanie dla Hyundai Kona I Crossover Electric
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto). (Silnik)
270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto). (Silnik)
377
Hyundai Kona I
Crossover Electric 64 kWh 204KM 150kW
Testowane wielokrotnie na trasie Gdańsk Kraków- maksymalny zasieg 350km w trasie, na styk. (Silnik)

Usterki Hyundai Kona I

Liczba wpisów: 13
check, lekkie falowanie silnika
  • Hyundai Kona I Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 88 tys. km
Witam, mam problem z check engine: błąd P0420 nieska skutecznosc katalizatora oraz lekkie falowanie silnika na biegu jałowym(czasem drobne drgania silnika). Odnośnie błędu to kat sprawdzony i jest ok, sonda niby tez chociaz mechanik powiedzial ze ona daje raz wiecej paliwa a raz mniej stad te falowanie obrotow. obroty schodza na +- 30 obrotow to nie sa jakies duze spadki. błąd pojawia sie co ok 4/5dni. Odnośnie kata to mam go przedmuchać bo jest zamulony (krótkie odcinki). W silniku dużo nagaru. Po 2 miesiacach olej czarny juz drugi raz wymieniłem. Czy ktos zmaga sie z takim problemem? Każdy mowi ze TTTM bo to 3 cylindry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2021
  • silnik
  • 7 tys. km
Witam, samochód zgłaszam już 7 raz do serwisu w Szczecinie na pracę silnika jak traktor. Jako dowód przy każdym zgłoszeniu załączam filmiki przeze mnie nagrane z tym zachowaniem samochodu. Objawy: podczas uruchamiania silnika na ustawieniu skrzyni na P, samochód załącza silnik, który cały trzęsie się, pracuje głośno jak traktor, kosiarka. Raz nie można zmienić biegu innym razem ja ostatnio tak na D, ale samochód póki nie uspokoi się, nie odjedzie, Wymieniono mi za pierwszym razem świece, cewki, za drugim razem koło zębate i kpl. sprzęgła. Teraz sugeruje mi się, że zakup paliwa na stacjach Orlen, może powodować takie zachowanie samochodu. Samochód kupiony w listopadzie 2022r. Odradzam zakup tego modelu ze skrzynią automatyczną. Serwisowi nie zależy na wykryciu i naprawie samochodu. Bez filmów nagranych samochód nie przyjęto by do serwisu. Naprawa kilka razy polegała na podłączeniu komputera do samochodu, tego samego dnia lub następnego i przy braku błędów dla formalności wydaniu samochodu po kilku dniach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover
  • silnik
  • 4 tys. km
Odradzam kupno tego samochodu. Usterka występuje w różnych okresach czasu. W ciągu 9 miesięcy wystąpiła 6 razy. Objawy przy uruchomieniu samochodu w pozycji P samochód bardzo głośno pracuje jak traktor, silnik chce wyskoczyć z mocowań. ASO w Szczecinie nie potrafi lub nie chce zlikwidować tej wady. Do teraz z tym się męczę. Dziś znowu miałem ten problem. Naprawa polega na przyjęciu samochodu do naprawy na podstawie za każdym razem filmu nagranego z tym problemem. Ma 4 filmiki. Procedura ASO przyjęcie samochodu, podłączenie go do komputera i stwierdzeniu brak złych odczytów, brak usterki. Przetrzymaniu samochodu na parkingu, tu jest różny okres ostatnio 14 dni. Podczas tego okresu, ani razu więcej nie podłączano samochodu pod komputer, Otrzymałem za każdym razem jeden raport z podłączenia pod komputer. Raz zapobiegawczo wymieniono świece, cewki twierdząc że na jednej był nagar. Sprawa zakończy się prawdopodobnie w sądzie. Odradzam kupowania tego modelu z silnikiem 1,0.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Hyundai Kona I Crossover Electric