Przedział pasażerski KONA pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, ochrona pasażera była również dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, KONA zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy wykonane na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. W próbach funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, ale rezultaty nie są zawarte w tej ocenie ponieważ system ten nie jest wyposażeniem standardowym.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, głowa 10-letniego manekina zapadała się w kurtynie powietrznej , ale odczyty z manekina wykazały wystarczająca ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Środkowe miejsce tylnej kanapy nie zaliczyło próby zainstalowania uniwersalnego fotelika przymocowanego dwoma pasami, było to spowodowane nachodzeniem się fotelika i klamry pasa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Ochrona nóg pieszego przez zderzak była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie w próbach wykrywania pieszego, jednak wyniki badań nie zostały zawarty w tej ocenie, ponieważ system jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc, razem z manualnie sterowanym ogranicznikiem prędkości. Wsparcie utrzymania pasa ruchu jest zapewnione przez system, który ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu i delikatnie koryguje tor jazdy. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonowania przy prędkościach pozamiejskich, ale wyniki testów nie są zawarte w tej ocenie, ponieważ system jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa.