Szukaj

Informacje o Honda Civic XII Hatchback

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic XII Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4551 mm
Szerokość 1802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2081 mm
Wysokość 1408 mm
Rozstaw osi 2734 mm
Rozstaw kół - przód 1537 mm
Rozstaw kół - tył 1565 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1225 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 65 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zuraw
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Minęły około trzy miesiące odkąd nowa Honda Civic zaparkowała w moim garażu. Myślę że to dobry moment na wstępną ocenę tego samochodu, bo na taką pełno-skalową dopiero przyjdzie czas. To mój pierwszy nowy samochód. Zdecydowałem się na Civica gdyż warunkiem koniecznym był zakup hybrydy. To automatycznie sprawia że przedział samochodów mocno się zawęża. Toyoty odpadały od razu, nie dlatego że coś z nimi jest nie tak. Po prostu mi się podobają. Z tego samego powodu odrzuciłem też Kia (brałem pod uwagę nowe Niro). Ostatecznie do rozważań weszły jeszcze Renault Arkana i Honda HRV (Civica jeszcze wtedy nie było na rynku). Oba auta były przeze mnie oceniane na lamach Autocentrum wiec nie będę już teraz wchodził w szczegóły. W wielkim skrócie - Civic w ujęciu całościowym został ze przez mnie oceniony jako najlepszy wybór i tak tez zostało. A jeśli miałbym podsumować jaki jest Civic to ujmę to tak. Temu autu praktycznie nic nie brakuje, fajnie wygląda, jest świetnie wykonane, super jeździ (i szybko), jest wygodne i całkiem oszczędne. Jednak jak każde auto (albo prawie) ma też kilka wad o których więcej napiszę w poszczególnych kategoriach.
4,7
~Katowice
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Zakup popełniony nie spontanicznie, ale poprzedzony analizą rynku. A rynek jest taki, że wiele marek przyciąga klientów pisząc, że dany model w cenie już od ........ . Po czym idziesz tam zwabiony jak mucha do kupy i kupa. W cenie podstawowej nie ma połowy wyposażenia dostępnego we współczesnej motoryzacji. Civica omijałem, bo drogi. Aż zawiedzony cenami od, polazłem i tam. A tam już w podstawowej cenie sporo samochodu.
4,2
~Hctr11
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Mnie jednak to rozwiązanie na dłuższą mete nie pasuje. Jeżdże glownie po eskach/autostradach i przy butowaniu halasuje. Dodatkowo hybryda zdecydowanie lepiej czuje sie w mieście. (Skrzynia biegów)
Średnie spalanie dla Honda Civic XII Hatchback
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Liczba komentarzy: 2
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Prowadze szcegółowe statystyki. Aktualny przebieg: 4600km. Udział trasy 42%. Pozostały dystans to wyłacznie miasto (Warszawa) - głównie dojazdy do pracy. Cały dystans przypada na okres zimowy. W większości tego dystansu to temperatury około 0C. Do momentu gdy nie zostanie wymieniony olej z pierwszego montażu nie wykorzystuje pełnej mocy napędu. Sednie minimalne spalanie mierzone na tankowaniu to 4.3L, maksymalne 4.9L. Średnie z całego dystansu 4.5L. Zgodnosc komputera pokładowego z obliczenieami z tankowania jest 1 do 1. (Skrzynia biegów)
5,0
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
z jazdy próbnej miałem średnie 4.2l/100km. najpierw cisnąłem po wawie na siekierkach to miałem niecałe 7l a jak dojechałem do skrzyżowania z rekuperacją i doładowałem baterię do pełna tym hamwaniem to już powrót do hondy na placu szembeka praktycznie nie użyłem silnika benzynowego bo jechałem 80km/h a do tej predkości można poruszać się wyłacznie elektrycznie gdy się wciska lekko pedał gazu i spalanie spadło mi do 4.2 na koniec jazdy, która trwała około 25minut. auto dynamiczne zdecydowanie wystarczające do normalnej eksploatacji a nawet ciut frajdy. potem pojechałem na jazdę próbna teslą o mocy ponad 500KM no i tam już inny świat, kosmos, nie chciało się wysiadać z auta jak przy starcie od zera mózg się kleił do tyłu czaszki. (Skrzynia biegów)
5,2
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać w mieście przy temp ok +1C to 3,6 l/100 Średnio w trasie mieszanej wychodzi ok 5,2 l/100 km. Natomiast maksymalne spalanie tylko autostrada 150km/h wyszło 7,5l/100km (Skrzynia biegów)

Usterki Honda Civic XII

Liczba wpisów: 3
Ciąg dalszy kwestii szarpania samochodem
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Dziś w trasie obserwowaliśmy zachowanie pojazdu i już wiemy że przy każdym szarpnięciu następuje doładowanie baterii, następnie po chwili napęd przechodzi na elektryka i tak za każdym razem. Serwis twierdzi że z autem jest wszystko ok. Wyślemy teraz filmik do serwisu, może podany im rozwiązanie problemu ja tacy bo ewidentnie coś pracuje nie tak w nowym samochodzie. Dodatkowo auto mimo iż jest hybryda odpala się na silniku benzynowym, serwis też tego nie wyłapał. Mam nowoczesną hybrydę napędzaną benzyną i dodatkowo że zużyciem pod 7 l/100 km. Koszmar
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ciąg dalszy szarpania
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
No i się chyba okazało że jest podejrzenie, że auto ma wypadający zapłon. Stoi w serwisie i szukają o co chodzi. Ogólnie jestem mega niezadowolona z auta. Ciężko uwierzyć aby taki drobiazg był tak trudny do zdiagnozowania.
4 komentarze
Szarpnięcia przy przełączaniu silnika benzynowego na elektryk
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • silnik
  • 3 tys. km
Na dłuższych trasach, gdy silnik jest rozgrzany przed przełączeniem z silnika benzynowego na elektryk, następują mocno odczuwalne szarpnięcia. Powtarza się to co jakiś czas. Szarpnięcia są na tyle mocne, że odczuwa je pasażer. Dzieje się to w trakcie jazdy z tempomatem, jak i bez tempomatu. Podróż przestaje być przyjemnością, staje się irytująca, delikatnie mówiąc. Auto aktualnie oddane do serwisu w ramach gwarancji do znalezienia przyczyn takiego działania pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Civic XII Hatchback