Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 193 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Megane E-Tech EV60 220ch 'Techno', LHD

Megane E-Tech EV60 220ch 'Techno', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1636 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
88%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
79%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.6 pkt | 85 %

Przedział pasażerski Megane E-Tech pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Renault wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom o różnej posturze, siedzącym w różnych pozycjach. Poza klatką piersiową kierowcy, której ochrona była odpowiednia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po zakończeniu testu wykazała, że Megane E-Tech byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery na pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenie bocznego z użyciem bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W teście bardziej dotkliwego zderzenia bocznego słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Megane E-Tech jest wyposażony w rozwiązanie mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach, które wypadło dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego. Geometryczna analiza tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Megane E-Tech jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji, ale nie ma systemu zapobiegającego wtórnym uderzeniom po zderzeniu.

Uderzenie przodem
32,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
32,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43.3 pkt | 88 %

W teście zderzenia czołowego pomiary napięcia szyi dla 10-letniego manekina, wykazały marginalny poziom ochrony. W pozostałych przypadkach, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku manekinów 10-letnich, jak i 6-letnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano Megane E-Tech, mogły być prawidłowo być prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.

Bazowa ocena auta
43,3pkt

Uderzenie z przodu
15,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.4 pkt | 65 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, przy czym niektóre wyniki były słabe w dolnej części i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była jednak słaba lub niedostateczna. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący wyposażeniem standardowym, potrafi wykrywać niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł dobrze. W większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
15,3 pkt
Głowa
12,4 pkt
Miednica
1,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
20,1 pkt
AEB Pieszy
7,0pkt
AEB Rowerzysta
8,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.7 pkt | 79 %

W testach reakcji na inne pojazdy autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości może wykryć lokalne ograniczenie prędkości i przedstawić tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem dla wszystkich miejsc siedzących.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
4,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking System
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry