Szukaj

Najnowsze raporty Renault

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
7,0
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Poprzednio miałem Lagunę II 2.0 T (170 KM) i byłem zadowolony. Przed kupnem, a chciałem diesla, miałem obiekcje, ponieważ za modelem ciągnie się niesława poprzednich modeli. Auto kupiłem od handlarza, lecz z udokumentowanym TUV przebiegiem. Inwestycja w popękane sprężyny, klocki i tarcze, oraz serwis olejowy sprawiły, że wydałem 3K ale się opłacało. Auto od tamtej pory nigdy mnie nie zawiodło, jeżdżę nim już prawie 4 lata. Spalanie niskie jak na dość spory samochód, średnio 7 l. Bardzo dynamiczne, 150 KM robi robotę. Poruszanie się na autostradzie bezproblemowe, szybkie. Dobrze wyposażony, jak z klasy premium, wersja 4 control też przydatna. Jak dla mnie ciut mały bagażnik, lecz to subiektywne doznanie. Ogólnie polecam Laguny III w dieslu, lecz znalezienie niezamęczonego, bezwypadkowego egzemplarza nie jest łatwe.
8,3
Renault Scenic III
Minivan Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie ten 1.2 TCE sporo pali. Sprawa wygląda tak: przy jeździe autostradowej przy 110-120 km/h średnio mi spala 8L/100km. Drogi lokalne 90 km/h - 7L/100km. Natomiast zmniejszając prędkość i starając się nie przekraczać 85km - 6,5L/100km. Można zjechać do 6L/100km, ale wtedy praktycznie max prędkość to 80-82km/h. Dzisiejszy mój rekord to 5,8L/100km przy trasie 115km. Natomiast w mieście 10L/100km bez problemu spali. 6 biegowa skrzynia nic nie daje, 6 bieg domaga się przy 65km/h !!! Aby to miało sens "6" powinna być wymagana przy ok.100km/h. Po prostu producenci wprowadzili 6 biegów w zakresie starych "5" i przez to trzeba częściej machać dźwignią. Biegi są krótkie i oczywiście wtedy jest zrywniejszy, ale nie jest oszczędny.
9,5
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Podane wartości +/_ , ale coś takiego , natomiast srednie spalanie etyliny to ok 7,0 -7,5 l , raczej przy spokojnej jeździe , w zaleznosci od pory roku , opon etc. Megane kupiłem z przebiegiem teoretycznym 128 kkm w 2022 ( koniec października) i jak do tej pory ( kwiecień 2024) zrobiłem ponad 20 kkm - ocena ogólna ( 1-10 ) to tak 7,5 pkt)
7,5
Renault Megane IV
Grandtour 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Komputer zaniża wynik o ok. 0,5l/100 km. Od 3 tys. km nie kasowałem licznika i pokazuje 7,8, czyli realnie ok. 8,3. Jazda w większości po mieście i na bardzo krótkich odcinkach, ale niecały 1 tys to byla trasa.
7,6
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Spala więcej niż się spodziewałem, szczególnie w trasie bardzo podatny na nachylenia terenu i wiatr. Na tym samym odcinku ze stałą prędkością 120 zależnie od pogody mialem spalanie między 6-12 litrów. Wypalanie dpf niestety psuje wyniki, wtedy przez okolo 20 min spalanie 13l Najlepiej w zakresie 70-90km/h mozna zejsc ponizej 6l
7,3
Renault Trafic III
Combi 2.0 dCi 150KM 110kW
Jechałem parę razy z B-B do HR, dokładnie 1000km. Przy 125 na tempomacie, 9 osobach z bagażami na full średnie spalanie 8l Raz przy prędkościach 130-140 udało mi się z całości zrobić poniżej 8. Krajówkami do 90kmh jadąc stabilnie, bez wielu zatrzymywań da się zrobić 6l. Bardzo przyjemna jazda, silnik chodzi miękko, jest elastyczny. Przy jeździe miejskiej może być i 9-11l Na autostradzie na wybojach bardzo łatwo jest o dobicie zawieszenia.
6,2
Renault Scenic III
XMOD Energy dCi 130KM 96kW
Witam mam drugie auto Forda Focusa MK3 1,6 115 km i pali średnio 5,2/100 km patrząc na wagę dużej różnicy nie ma ale w fokusie czuje się moc od 1500 obr. a w scenic od 2000-3000 A moc większą o 15 km .
4,5
Renault Captur II
Crossover Hybrid 1.6 E-Tech 140KM 103kW
Jak na razie jest świetnie średnia z ost 2 tyś km 4.5L Na Autostradzie do 130 = 5.9 Minimum na trybie Eco i przepisowym przemieszczaniu się 3.2 ! Teren zamieszkania mam lekko górzysty i widać po komputerze że wtedy spalanie wzrasta.
11,7
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 136KM 100kW
na liczniki 304000km - średnie spalanie za ostatnie 150 000km