Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 193 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Renault Laguna 2003

Laguna otrzymała dodatkowy punkt, co teraz daje wynik 34, za instalację "inteligentnych" pasów dla kierowcy. Konstrukcja auta jest bardzo mocna i zapewnia dobrą ochronę pasażerów. Komplet punktów za wyniki zderzenia bocznego i tylko 1 stracony za zderzenie czołowe.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1385 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowa poduszka powietrzna zapewnia odpowiednie ciśnienie i ochronę nawet podczas poważnych wypadków. Stabilna kabina i brak przesunięcia kolumny sterowniczej zapewnia bezpieczne wnętrze dla kierowcy. Jego pas wyposażony jest również w podwójne napinacze, co wraz z ogranicznikami napięcia, chroni kolana przed uderzeniem w deskę rozdzielczą. Podłoga dobrze zniosła uderzenie, a amortyzująca wyściółka chroni stopy. Plusem jest również 3-pktowy centralny tylni pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Laguna zdobyła maksymalną liczbę punktów.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 15 pkt (94%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 12 pkt (43%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 42 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona pieszego nie została ulepszona tak jak w przypadku pasażera. Przód auta jest "nieprzyjazny" choć pewne obszary maski oferują amortyzację.

Zabezpieczenie dziecka

Ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej są dobre. Jednak etykiety są łatwe do usunięcia. Foteliki Renault Kiddy Easyfix zamontowano przy użyciu mocowań pasów dorosłego. Siedzenia spisują się dobrze w tracie zderzenia czołowego, ale bezpieczeństwo głowy jest zagrożone w trakcie bocznego. Renault pracuje nad poprawą bezpieczeństwa dziecka, jednak ulepszenia nie są w pełni udokumentowane w naszych testach.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Renault Laguna