Szukaj

Informacje o ZAZ Tavria Hatchback 1.1 53KM 39kW 1989-2001

Lata produkcji: 1989 – 2001
Segment: Auta małe
Produkowany od 1989 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1091 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 53 KM (39 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 80 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~kuba z radomia
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
tavria to pierwszy mój samochód . Kupiłem go na targu!!! od ukraińca na początku 1991 roku . Samochód był prawie nowy , miał ze 2 m-ce , na szafie jakieś 2500 km. No i się zaczeło. Miałem kupić wtedy malucha , ale chyba dobrze zrobiłem. Nie będąc mechanikiem zostałem nim bo w tavri psuło się prawie wszystko . Ale dzięki temu nauczyłem się sporo i obecnie samochody dzięki tej szkole śmigają niezawodnie . Na temat tavrii można pisać powieści , co walneło a co nie , generalnie badziewie ,ale się jedziło! . Na początku lat 90 polonez i łada nie mówiąc o skodzie to był autentyczny luksus . Co się psuło?? no to po kolei: -gaźnik , bardzo trudny do regulacji , i faktycznie pasuje od poloneza -mus wymienić , ja zalewałem lakierem do paznokci śruby regulacyjne -zawieszenie - moje nie wiedzieć czemu wpadało w wibracje , okazało się ,że źle wytoczona była piasta !!, ale b. komfortowe i się nie psuło -zawór ogrzewania - ciągle przeciekał , -regulacja zaworów-trzeba było regulować co 10 tys. -moduł alternatora - paliły się diody , można było coś podebrać- już nie pamiętam.... -urywające się plastiki itp -słabe hamulce! trzeba uważać ... no i korozja... moja rdzewiała , pomimo że konserwowałem ją regularnie . Może polskie tavrie były lepsze > 95 , bo podobno damis wysyłał swoich pracowników na ukrainę i dawał polskie lakiery , ale moja niestety korodowała . Przejechałem bezpiecznie 4 lata ( 64 tyś) i spyliłem . Do 100 km/h w miarę cicha . To samochód dla hobbystów , ale po modyfikacjach ( opony , konserwacja , gaźnik ). Ja pomimo ,że cały samochód dosłownie znałem od każdej śrubki miło wspominam. Zresztą jak pierwszy swój własny samochód .....
4,2
~dumny posiadacz:)
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
„Natasza” jest u mnie 16 lat; przebieg 100.000 km. W porównaniu z maluchem wypada o niebo lepiej: choćby z racji możliwoÅ›ci zaÅ‚ożenia instalacji LPG – spalanie ksztaÅ‚tuje siÄ™ w granicach 6,5-7l / 100km. Zawieszeniu też nie mogÄ™ za wiele zarzucić: przy stanie naszych dróg na razie wymieniÅ‚em przedni amortyzator + koÅ„cówki drążków kierowniczych +tuleje metalowo-gumowe z tylnego wahacza . OsiÄ…gi samochodu można okreÅ›lić, delikatnie mówiÄ…c, jako „symboliczne” ale to akurat dla mnie nie ma zbyt dużego znaczenia. Znakomita widoczność – nieporównanie lepsza niż np. w Oplu Astrze II (sic!). Bardzo polecam dla poczÄ…tkujÄ…cych kierowców i poczÄ…tkujÄ…cych mechaników – majÄ…c jako takie pojÄ™cie o budowie samochodu można wiele napraw wykonać przy użyciu kompletu kluczy, Å›rubokrÄ™ta i kombinerek. Czasem nieźle wk…wi, ale ogólnie mam do niej niesamowity sentyment – trochÄ™ o niÄ… dbajÄ…c, potrafi siÄ™ odwdziÄ™czyć.
3,1
~Dawid
ZAZ Tavria
Hatchback 1.1 53KM 39kW
Zaz tawria to mój pierwszy samochód.Posiadam ją 2 miesiące.Kupiłem ją bardzo okazyjnie bo od pierwszego właściciela,w bardzo dobrym stanie i za 300 zł.Podczas 2 miesięcy użytkowania wymieniłem oleje,płyny,filtry,świece,uszczelki,wyregulowałem zawory i gaźnik i zacząłem eksplotację.Moja tawria jeszcze mnie nigdy nie zawiodła.Słabym punktem tawri jest psująca się elektronika.Ogólnie tawria to dobry samochód dla człowieka nie mającego dużych pieniędzy i umiejącego pomajsterkować przy samochodzie.Jest lepsza od malucha i bardziej ekonomiczna od poloneza.
ZAZ Tavria Hatchback