Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover D5 235KM 173kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 235 KM (173 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm przy 1750-2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,2 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~TomDom
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo przyjemny samochód, nie jest niestety ekonomiczny (8,6 litra średnio w mieście), autostrada przy dużych prędkościach około 10 litrów. Silnik D5 działa dynamicznie, samochód w środku wykończony przyjemnie. Komfort prowadzenia oraz systemy bezpieczeństwa (trzymanie linii, ostrzeżenia oraz hamowania awaryjne to dobra opcja.) Bagażnik niestety nie jest zbyt pojemny. W związku z tym 4 gwiazdki. Jeżeli ktoś rozpatruje ten samochód jako rodzinne auto to nie ten model. Jeden większy wózek sprawia, że bagażnik jest zapełniony.
3,8
~Piotr Marcińczak
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Bardzo bezpieczny i fajny samochód, ale już więcej raczej volvo nie kupię chyba, że poprawią wycieszenie samochodu oraz rozszerzą możliwość zakupu o fotele w tradycyjnym obiciu z pełną automatyką i pozostałym pełnym wyposażeniem - obecnie kupując wersję z fotelami w obiciu materiałowym nie mamy możliwości zakupu pełnego pozostałego wyposażenia co powoduje że trudno czuć się usatysfakcjonowanym samochodem za 250tys. złotych bez automatyki w fotelach i innych udogodnień. Tapicerkę skurzaną mamy w kilku autach i w porównaniu z tradycyjną wypada słabo, zwłaszcza w lecie gdy wsiadamy do nagrzanego auta w krótkich spodenkach i koszulce - można się oparzyć. W zimie jest lepiej bo jesteśmy ubrani, ale odczucie nie jest zbyt przyjemne. Stąd preferujemy tradycyjna tapicerkę, a Volvo taką ofertę traktuje jak dla ubogich i nie oferuje pełnego wyposażenia dodatkowego do tradycyjnej tapicerki. Co do hałasu, brak wyciszenia lub bardzo słabe od strony podwozia. Przy większych prędkościach (powyżej 120km/h), zwłaszcza na nawierzchni betonowej, po kilku godzinach jazdy w głowie mamy watę zamiast spokojnego umysłu. I to za 250tys. złotych !!! W innych samochodach z których korzystam w firmie, o cenach nawet niższych lub porównywalnych (Peugeot 5008, BMW x3), hałas jest od 1 do 3db (czyli o połowę) niższy i przede wszystkie słychać przyjemny szum powietrza opływającego auto a nie ostry hałas od kół. Przy prędkości powyżej 150/h, swobodna rozmowa wewnątrz staje się niemożliwa.
4,7
~Paweł
Volvo XC60 II
Crossover D5 235KM 173kW
Użytkowałem auto przez 2 lata. Silnik D5 RDesign. Jestem bardzo zadowolony. Jeśli ktoś woli komfort, to wersja RDesign może okazać się zbyt twarda. Całe auto jest raczej dla kogoś kto oczekuje komfortu, chociaż z drugiej strony niewiele odbiega od np. x3, które uznaje się za sportowego SUVa. Fantastyczne fotele, ale po "skosztowaniu" tych z masażem, raczej te drugie przodują. Było parę mankamentów (np.szwankujący AutoHold, trzeszczący głośnik - winna śrubka etc.), ale auto zawsze było sprawne i można nim było pojechać. W przeciwieństwie do o rok młodszego GLC, któremu przy 30 tys. padła skrzynia i autem nie dało się jechać (obowiązkowa laweta). Wracając do xc60 - robiło i nadal robi świetną robotę: optycznie, efektownie i pod kątem właściwości jezdnych. Bardzo pewne prowadzenie. Jest też jego ogromny plus: jeśli nudzi cię niemiecka motoryzacja, a japońska jest zbyt odległa od twojego gustu, to volvo może być dobrym pomysłem. Polecam.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 28
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 6
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover