Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover

Piotr Marcińczak, 3 lata temu
Silnik D5 235KM 173kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC60 II Crossover D5 235KM 173kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,79
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : systemy bezpieczeństwa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Nadmierny hałas od podwozia
2,0
Całokształt
Bardzo bezpieczny i fajny samochód, ale już więcej raczej volvo nie kupię chyba, że poprawią wycieszenie samochodu oraz rozszerzą możliwość zakupu o fotele w tradycyjnym obiciu z pełną automatyką i pozostałym pełnym wyposażeniem - obecnie kupując wersję z fotelami w obiciu materiałowym nie mamy możliwości zakupu pełnego pozostałego wyposażenia co powoduje że trudno czuć się usatysfakcjonowanym samochodem za 250tys. złotych bez automatyki w fotelach i innych udogodnień. Tapicerkę skurzaną mamy w kilku autach i w porównaniu z tradycyjną wypada słabo, zwłaszcza w lecie gdy wsiadamy do nagrzanego auta w krótkich spodenkach i koszulce - można się oparzyć. W zimie jest lepiej bo jesteśmy ubrani, ale odczucie nie jest zbyt przyjemne. Stąd preferujemy tradycyjna tapicerkę, a Volvo taką ofertę traktuje jak dla ubogich i nie oferuje pełnego wyposażenia dodatkowego do tradycyjnej tapicerki. Co do hałasu, brak wyciszenia lub bardzo słabe od strony podwozia. Przy większych prędkościach (powyżej 120km/h), zwłaszcza na nawierzchni betonowej, po kilku godzinach jazdy w głowie mamy watę zamiast spokojnego umysłu. I to za 250tys. złotych !!! W innych samochodach z których korzystam w firmie, o cenach nawet niższych lub porównywalnych (Peugeot 5008, BMW x3), hałas jest od 1 do 3db (czyli o połowę) niższy i przede wszystkie słychać przyjemny szum powietrza opływającego auto a nie ostry hałas od kół. Przy prędkości powyżej 150/h, swobodna rozmowa wewnątrz staje się niemożliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
jest ok
5,0
Skrzynia biegów
ok
5,0
Układ jezdny
ok
5,0
Karoseria
ok
Komfort
5,0
Widoczność
ok
3,0
Ergonomia
Zbyt małe pola dotykowe na wyświetlaczu. podczas jazdy po naszych drogach (poza nowymi S-kami i autostradami) trudno ustawić lub zmienić ustawienia kierowcy na panelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
1,0
Wyciszenie
Bardzo słabo wycieszone podwozie. przy prędkościach powyżej 120/h zaczyna się problem, zwłaszcza na nawierzchniach betonowych. Po dłuższych, kilkusetkilometrowych trasach człowiek wysiada z "watą w głowie" Użytkowałem i użytkuję kilka modeli aut: Peuget 5008, BMW X3, BMW X5, Toyota Previa, Toyota LandCruiserV8. We wszystkich tych samochodach poziom hałasu je niższy od 1do 3 decybeli. Co ciekawe w Volvo słychać tylko hałas od podwozia, co świadczy o braku lub słabym wyciszeniu podwozia a dobrym wycieszeniu od silnika i owiewu powietrza. Generalnie efekt jest taki, że pozostałe samochody mają przebiegi po 50-60 tysięcy rocznie a Volvo po roku ma 15 tysięcy - jest niechętnie użytkowane w dłuższe trasy właśnie z uwagi na hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok
2,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ok

On - zużycie paliwa dla silnika D5 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover