„Dorosły” wśród „maluchów”
Volkswagen Lupo nie zrobił niestety oszałamiającej kariery. Jego następca może to jednak zmienić.
Miejski model należący do segmentu A produkowany od 2004 roku. W ofercie Volkswagena zastąpił model Lupo. Płytę podłogową (PQ24) auto dzieli m. in. z VW Polo. Od 2005 roku dostępny w uterenowionej wersji CrossFox, a od roku 2006 oferowany jest też van SpaceFox (inne nazwy: Suran, SportVan lub Fox Plus) bazujący na Foxie. W Meksyku model sprzedawano do 2009 roku jako Lupo, z powodu zbieżności nazwy auta z nazwiskiem ówczesnego prezydenta, Vincete Foxa. W latach 80. i 90. VW używał nazwy Fox w odniesieniu do kilku modeli produkowanych w Ameryce Pn. i Płd. oraz RPA.
TAK(100%)
Małe, niedrogie, ekonomiczne – to zalety, które muszą cechować każde udane autko miejskie. Fox ma je wszystkie. Ale nawet w maluchach mile widziana jest też odrobina stylistycznej finezji. Tej niestety w Foxie nie znajdziemy za grosz.
~PowagosławSłyszałem, że lisy są pod ochroną i już się ich nie wystrzela po byle lasach. Fajnie. Na tego Foxa nie zapolowałbym nawet gdybym musiał iść w niedzielę, na piechotę, na kacu, w największą śnieżycę, pokłócony z żoną, na obiad do teściów. To auto jest tak nijakie, że na sam widok bardziej mnie skręca niż po eskalopkach teściowej.
~Luzacjusz